View Single Post
  #3  
Old 01-10-2020, 15:29
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Dat kan ik wel vertellen: 1972 Fiat 127. Naar het schijnt de oudst nog rijdende, want ze roesten harder als je je voor kunt stellen. Zeg maar de voorvader van de MK1 Golf: De eerste auto met de motor dwars voorin en de bak ernaast van een grote fabrikant. Veel plezier van, maar 903cc, en een bak die ongeveer 75 pk aan kan en 80 pk hebben is niet echt een succes. Verder ontwikkelen gaat wel, en 200 Pk is wel haalbaar met dezelfde motor, maar als ik dan naar het kostenplaatje ga kijken, is een ander blok efficienter, en alles is te krijgen, in plaats van alles zelf moeten maken of aanpassen van andere modellen.

Als je dat op wilt meten heel graag. Dan weet ik of het binnen de veertorens gaat passen!

Wegen: 2 weegschalen! Gewoon de normale waar je jezelf op weegt. KG meer of minder maakt niet zoveel uit, en uiteindelijk is het meer om alvast voorbereidend werk te doen. Huidige blokje is gietijzer met alu kop en alu bak, bij elkaar ongeveer 150KG inclusief dynamo startmotor en dergelijke. Ik gok dat deze minstens 50KG zwaarder wordt als combi, wat met de huidige voorveren een probleem gaat worden. Dat verschil moet ik compenseren, anders zit ik bij elke klinker op de bumpstops.
Reply With Quote