View Single Post
  #89  
Old 03-01-2021, 20:00
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Default

Daar zijn we weer!

Laat ik beginnen met iedereen een vrolijk nieuwjaar te wensen, waarin weer veel mooie en snelle (elektrische? ) auto's gebouwd kunnen worden.

Inmiddels hebben we het volledige accupakket in de accubak getakeld. Dat hebben we gedaan door middel van een evenaar aan een werkplaatskraan.




Vervolgens zijn we het front op de auto gaan passen, om te bekijken of het allemaal nog gaat. Helaas bleek het antwoord hierop simpel en kort:

"Nee."

Op de foto zie je hoe ver het front met de koplamp erin op de auto ging. Het volledige front moest nog een centimeter of 10 naar binnen.




Hier zie je waar het probleem begon, maar dat is nog niet alles. Het kleine plastic uitsteeksel dat je op de foto ziet was niet de enige beperkende factor.




Uiteindelijk hebben we dus een vrij drastische oplossing moeten bedenken...
Een volledige hoek van de inverter-doos afslijpen en een diagonaal lopende plaat terug lassen.







Hierna ging het front er netjes op en sloot de koplamp ook goed aan op de carrosserie.




Daarna hebben we de bekabeling voor de voeding van de inverters naar de inverterdoos geplaatst, en dan was dit het resultaat:




Inmiddels zijn de 2 encoder kabels, voor het bepalen van de stand van de rotor, ook geplaatst.




Daarna hebben we de voeding van de accu naar de inverters ook aan de accuzijde aangesloten.




En vervolgens de kabels netjes vast gezet.





Kleine bonus:

We hebben bij iemand op bezoek een andere, zeer zeldzame, elektrische auto gespot!

Het is een Mindset E-motion, met een volledig aluminium space frame en een plastic body. Hij weegt ongeveer 800kg en staat op zeer smalle 22" wielen.







Zo ver ik weet is het een prototype/concept van een auto die de productie nooit heeft gehaald. Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom er een koppelingspedaal in zit, maar geen pook.

Als iemand er meer over weet hoor ik dat natuurlijk graag.
Reply With Quote