View Single Post
  #14  
Old 27-05-2016, 15:55
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

dat vapourlock..hebben ze bij hoge buitentemperaturen allemaal wel..
de meeste starten na een paar seconden even jengelen dan weer wel..waarna hij even slecht loopt ,stotteren en alles
als de systeemdruk wegvalt bij warme motor heb je het probleem waar jij het over hebt..
je moet dan echt heel lang doorstarten..bijna een minuut ofzo..
ik heb er ooit ook mee liggen kloten ,en toen bleek het ook niet meer dan een ringetje of de bout van de leiding op de pomp te zijn (weet niet meer wat ,was 1999-2000)..
ik denk persoonlijk dat het de accumulater niet hoeft te zijn..
als je een lekkende verstuiver(s) hebt 'dieselt' hij meestal ook nog na als je bij warm weer en warme motor het contact afzet..
pist hij ook zijn bougies nat,waardoor hij daarna weer slecht start..
het zijn en blijven gevoelige oude systemen..erg gevoelig voor vacuumlekkages ,en nog maar weinig 'echte' monteurs hebben er kaas van gegeten
een goed Bosch service punt had/heeft de spullen ervoor om de opbrengst van de injectoren ,systeem(restdruk) etc te meten..
dat is eigenlijk de enige goede remedie..uitgaand van een lekvrij systeem.. geen roest en water in de tank (vulnek)..
en dan nog loopt een Kjet nooit zo mooi als een Digifant motor ..
voor hobby sleutelaars ,is het dikwijls onderdelen uitwisselen om te kijken wat werkt...of niet..
ik had vroeger dozen vol met injectiesystemen..echter door het liggen gaat het uiteindelijk toch uitdrogen en vastzitten..
veel succes...
Reply With Quote