View Single Post
  #18  
Old 10-01-2017, 21:46
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Het staat daar letterlijk in de foutcodes, engine speed signal missing; intermittent Je motor heeft het engine speed signal nodig, of hij zal niet aanslaan. Samen met engine load is dat zowat het enigste dat hij echt nodig heeft om te draaien. Zonder engine speed weet hij niet wanneer er moet worden ingespoten of ontstoken.

Je hebt daar ook in de injector van cilinder 1 een fout, zeker ook checken! Open or short to ground duidt wel vaker op schade aan bekabeling.

Je startonderbreker werkt als volgt: Je steekt de sleutel in het contact, de transponder in de sleutel geeft een bepaalde code af die door de ring rond het contactslot wordt opgenomen. Die code gaat in het ECU door een ingewikkeld algoritme, als ik het me goed kan herinneren wordt de code opgeteld met een andere en dat moet een bepaalde uitkomst geven. (correct me if I'm wrong) Dan wordt de sleutel geautoriseerd. In de tijd die het ECU nodig heeft om de code op te vangen en dan het algoritme zijn werk te laten doen kan je starten, anders zou je telkens een paar seconden moeten wachten en dat zou niet wenselijk zijn in een noodsituatie. Als alles goed loopt gebeurt er niets, maar als je sleutel niet geautoriseerd wordt snijdt het ECU de brandstoftoevoer af waardoor de motor weer uitvalt.

Persoonlijk denk ik dat het hele probleem echt in je bedrading of ECU zit, ik zal even uitleggen waarom.
Soms start je auto gewoon niet: engine speed signal missing
Je motor draait soms haperend/sputterend: injector cilinder 1 fout
Je sleutel die wel blijkt te werken geeft toch soms een unauthorized key foutje.
Al je foutcodes zijn intermittent. Intermittent fouten duiden vaak op valse contacten, overgangsweerstanden, enz. Als het echt stuk is dan komt de fout altijd voor. Neem daar dan nog de geschiedenis met vuil en vocht in de waterbak bij en dan denk ik dat je echt moet gaan zoeken naar vochtschade in de stekkers, vochtschade in het ECU of schade aan de bedrading.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote