View Single Post
  #20  
Old 11-01-2017, 01:39
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dat van die codes wissen kan zomaar toeval zijn! Als er vocht in het ECU is geraakt, en die kans lijkt me reëel, kan dat echt de vreemdste gevolgen hebben. Wat ook kan is dat er intern in de connectors iets mis is, iets wat je vanbuiten niet ziet. In de connector op het ECU dan, gezien er drie dingen tegelijk fouten geven.

Een nieuw ECU vind je wel op de sloop normaal, die polo'tjes liggen daar letterlijk bij hopen! Althans, zo is dat toch hier.. Zal ook niet te duur zijn denk ik.

Sleutel moet je inlezen, dat kan je bij de dealer of iemand met vagcom kan dat normaal ook. Wrs vind je daar wel info over op de site van Gerrit Speek.

Ik ben ook begonnen met oudere auto's, zie mijn GTI en mijn oude passat, maar heb als dagelijkse auto nu iets moderner. Ik vind het best meevallen, het werken eraan. Iedereen zegt dat het zoveel moeilijker is dan oudere auto's maar in mijn ogen is dat omgekeerd. Het verschil tussen m'n vorige Passat en m'n huidige is echt enorm. Het is allemaal wat complexer, maar als je alles volgens het boekje doet met het juiste gereedschap is het fijner werken! Het is gewoon even wennen, of anders gezegd: opnieuw leren aan auto's werken. Een tip, schaf VagCom aan. Op AliExpress. Werkt perfect!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote