View Single Post
  #249  
Old 28-04-2024, 19:56
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
nooit geweten dat dit bij de nieuwere auto's via vcds moet. weer wat geleerd


Is een programma'tje voor, en dan hoor je echt de klepjes werken. Voor moeten beide nippels dan open staan, en daarna moet je nog 10 keer op het pedaal trappen. Werkt wel leuk.

Vandaag een project(je) afgerond wat al heel lang in mijn hoofd zat, het verplaatsen van het luchtfilter.




Origineel zit het zo:




Hier had ik meerdere redenen voor. Ten eerste loopt de Ramair inlaat origineel boven de turbo/downpipe langs, wat natuurlijk nadelig is voor de inlaat temperatuur. Dan ververs ik na elke trackday de remolie een klein beetje, en nu komt het remoliereservoir mooi vrij. Ook heb ik nu enorm veel ruimte en zicht erbij gekregen boven de versnellingsbak. Handig voor de versnellingen af te stellen bijvoorbeeld, of gewoon een visuele inspectie. Dit wordt nog meer als er ooit een lichtgewicht accu komt. De laatste reden is dat de inlaat wat korter is geworden, maar dit zal natuurlijk geen tot nihil verschil maken.

Omdat ik geen wielkuipen meer heb, en het filter recht voor het wiel komt, moest ik een afscherming maken om het filter te beschermen tegen zand, steentjes, water, rubber etc.




Dan wou ik ook een koude lucht toevoer. Zagen in de koplamp zag ik niet zo zitten, omdat ik liever een dichte koplamp heb vanwege de aerodynamica, en een echt mooie vloeiende inlaat maken in de koplamp is gewoon heel moeilijk. Daarnaast komt er genoeg lucht het motorruim binnen via de gril onderin de bumper, dus hier wou ik een deel van aftakken.

Daar heb ik een leuk bakje voor gemaakt, die de lucht geleid naar de onderkant van het filter.










En tot slot moest ik een beugel maken om de nieuwe route te fixeren. Deze heb ik gemaakt van een origineel beugeltje die daar zit om de afdekplaat vast te houden denk ik?, en een uitlaatbeugel. Hier een plaatje tussen gelast, en best mooi geworden dacht ik. Zit echt heel stevig vast in ieder geval.


__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote