Thread: VW Golf mk2 R36
View Single Post
  #1  
Old 08-01-2019, 20:08
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default VW Golf mk2 R36, 4Motion, Sequentiële 6-Bak

Ik heb hier al een mk2-project staan van mijzelf, maar staat nu even in de hoek omdat ik er nu 1 tussendoor aan het bouwen ben waar we met het hele gezin in passen.

Het al lopende Golf mk2 project met kooi, 4wd enz enz:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=127753

Het zou een half jaartje werk zijn, maar ook deze word wat uitgebreider klaar gemaakt als wat de bedoeling was en ben hier inmiddels al een half jaar mee bezig en zal nu ongeveer op de helft zijn ben ik bang voor

Deze auto heb ik voor laten gaan omdat ik graag een rondje wil gaan rijden met onze zoons alvorens zij zelf hun rijbewijs hebben

Omdat ik geen tijd en zin had in een uitgebreide restauratie ben ik op zoek gegaan naar een zo net mogelijke basis en vond met veel geluk een originele Hollander uit 1987 met maar 22150km op de klok en met ingevulde boekjes enz enz.

Voor velen zal het zonde zijn om juist deze te gaan verbouwen, maar ik zelf heb echt helemaal niks met een 1.6 met een 3-traps automaat en zie deze dan ook als de perfecte basis.

Zoals ik hem heb gekocht en tevens het eerste ritje met de nieuwe aanhangwagen


























Het was de bedoeling om er een R32 in te gaan bouwen, had een nieuwe krat-motor, maar had ook een klant die deze nieuwe motor heel graag over wilde nemen.







Ook een nieuwe versnellingsbak kunnen kopen uit een Golf mk4 met 2.3 V5-Motor. Hier heb ik meteen een nieuwe langere eindoverbrenging in laten zetten omdat hij anders veel te kort zou zijn:








Alvorens ik hem uit elkaar heb gehaald, heb ik hem eerst nog een keer laten keuren bij de VW-Dealer en kwamen bij mij dat er zelfs nog de originele banden onder zaten uit 87 en hier mee nog goed gekeurd is.
Uiteraard zaten er vlakke stukken op en reden ze voor geen meter, maar wel leuk





Het demonteren van deze auto gaf toch wel een wat raar gevoel eigenlijk


























Toch nog wat roest gevonden





Voorschermen er af














Ook de onderkant helemaal kaal:





De Bodem laten ijs-stralen. Nog wel heel wat uurtjes aan het poetsen geweest met thinner om hem echt mooi schoon te krijgen, maar is uiteindelijk gelukt:




















Reply With Quote