View Single Post
  #14  
Old 31-10-2020, 17:02
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Zo weer eens even een update

Vorige weekeinde nieuwe schokdempers, veren, toplagers, thermostaat, geventileerde schijven en nieuwe remblokken onder de golf gemaakt.

Wat een groot verschil was dat zeg! Het vreemde rijgedrag en het raar over drempels heen dansen grotendeels eruit. Ook merk ik met het remmen wel dat er geventileerde schijven onder zitten, dus ook een dikke plus.

Helaas heeft het vervangen van de nog originele VW thermostaat niets uitgehaald in de stand van de kvs thermometer, dus dat is weer een volgend projectje om daar achteraan te gaan.

Die zondag is Tim_j even langs geweest en hebben we samen zitten kijken hoe we het beste de cruisecontrol in zouden kunnen bouwen. Hier al een beetje mee verder gekomen, en een heel goed idee gekregen hoe het goed ingebouwd kan worden. Ook had Tim_j nog in zijn archief fotos staan van hoe het bij hem zat en kwamen we erachter dat ik de verkeerde Cruisecontrol stuur module heb helaas.... Dus dat word nog even een andere module scoren op ebay ofzo.
Ook kwam Tim_j erachter waar een deel van mijn vermogens verlies vandaan kwam. De gaskabel zat niet strak genoeg. Dit was al vanaf het begin af aan dat ik de auto kocht. Dus nu gaat mijn auto weer in 19 seconde van de 0-100 ipv de 23.......

Vandaag weer verder gegaan met de golf en de schokdempers en veren achter vervangen. Daar bleek ook 1 demper lek van te zijn (had al zo een vermoeden bij aankoop van de auto) Dus nu rijd mijn auto weer heerlijk strak zonder raar weg gedrag. Zalig!
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote