View Single Post
  #1  
Old 15-07-2013, 23:20
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default Project: Groene Golf II CL 1984

Omdat ik een beetje somber werd van de berichten over de nieuwe belastingmaatregelen - mijn Golf II CL 1.6 D gaat dan € 62 per maand kosten - heb ik een andere voiture aangeschaft: een groene Golf II CL 1984. Voor een leuk prijsje, vanwege een paar mankementjes:
* olielekkage
* koelvloeistoflekkage
* kapotte koppelingskabel
* geen APK

Wel fijn dat er knappe banden onder zitten, en een radiootje er in. Niet aangesloten, maar dat mag de pret niet drukken. Ook nog een stapel boekjes en oude rekeningen, toch altijd leuk om er bij te hebben. Heb de wagen vorige opgehaald met een gehuurde Caddy plus aanhanger, dat kostte samen iets van € 185 (~300km, incl. diesel).




De auto is een jaar of twee geleden geïmporteerd, en het lijkt wel of die nog nooit voor de APK geweest is: er is geen vorig keuringsbewijs bij, en de website die de geschiedenis en km-stand van auto's bijhoudt kan 'm niet vinden...




Garage Has (*) in Hoorn was zo vriendelijk het beestje onderdak te verlenen totdat hij (zij?) weer de weg op mag, waarvoor hier nogmaals mijn dank!
*: Ik stal mijn voiture niet zomaar bij elke garage!

Eerst maar eens de koppelingskabel bekeken: die blijkt niet stuk te zijn, maar ligt wel los. Hoe dat heeft kunnen gebeuren is mij nog steeds een raadsel...




Het lijkt wel of daar iets ontbreekt, bij m'n 1.6D zit daar een dikke ring van kurk of rubber tussen.

In het koelsysteem lijkt wel slootwater te zitten, dus dat moet ik ook "even" schoonmaken en dan opnieuw vullen.

Ook leuk: er zit een blauwe draad van links naar rechts door de grille heen geweven, die nergens op aangesloten is. Misschien van verstralers geweest, vroeger? En onder het expansievat hangen 3 losse stekkertjes, waarvan ik de draadkleuren in geen enkel schema terug kan vinden.




* gele stekker, 1-polig, 2x zwart/wit
* zwart, 2-polig, M: 2x bruin, F: 2x zwart/groen
* blank, 2-polig, bruin resp. wit/geel

Enfin, dat zoek ik nog wel eens uit. De wagen gaat morgen voor de APK, en ik denk niet dat die goedgekeurd gaat worden. Ik heb van alles gecheckt, vrijwel alles lijkt okee, maar er zitten wel twee "probleempjes" in:
* De auto trekt wat scheef bij het remmen
* Bij het steunpunt van de veerpoot rechtsachter zit een roestgaatje, na het verwijderen van de "speculaas" werd dat een gat van pakweg 3cm.







En omdat ik zelf niet kan lassen kon dat nog wel eens een probleem worden... Enfin, morgen weet ik meer. [fingers crossed]
Reply With Quote