View Single Post
  #39  
Old 03-11-2018, 10:38
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Jij rijd in een golf 2. Dat daarbij de uitlaat/dp t chassis raakt is eerder dan bij een s3 wanneer je naar een grotere diameter gaat. Daarnaast moet je ook eerlijk zijn en was de einddemper die jij op de golf 2 tfsi een restrictie. Deze knalde eronder weg toen er een keer flink mee werd gereden😉
Geluid in de wagen is net zoiets. In een golf 1 en 2 is bv 200 alsof wereld vergaat aan beleving. Terwijl in een latere auto is die beleving minder.
Jij bouwt prachtige projecten, naar je eigen smaak. Jij vind een bepaalde uitlaat luid, terwijl een ander deze nog te tam vind en dat is je goed recht👍🏼👍🏼


Ik ben ook heel nauw betrokken geweest met het bouwen van een S3 met 2.0 tfsi dsg en daar is eerst ook een Miltek onder gekomen. Dit was enorm veel herrie dus wilde de eigenaar weer de originele uitlaat er onder hebben.
Dus heb ik hier ook wel enigzins ervaring mee.

De uitlaatdemper onder mijn oude golf 2 is er nooit bij mij onderweg gevallen en op de manier waarop ik deze had gemonteerd was dit ook nooit gebeurd. Dat dit bij de nieuwe eigenaar wel is gebeurd heeft een hele andere reden. Hij heeft mij het verhaal verteld. Dit gebeurde sinds hij de demper voor de achteras vervangen had voor een stuk pijp om meer lawaai uit de uitlaat te krijgen. En dat de einddemper zich hierna steeds verdraaide en dit zich steeds herhaalde. Ik heb hem toen ook nog geadviseerd om er maar een paar hechtlasjes op te zetten omdat dit probleem zich anders zou blijven herhalen weet ik uit ervaring. Je laat (waarschijlijk) ophangpunten vervallen en dat geeft zulke problemen tot gevolg. De uitlaat is dan uit evenwicht en er staat dan constant een torsiespanning op de klemverbindingen.
Dus ik wijt dat eerder aan de veranderingen/montage die de nieuwe eigenaar heeft gedaan, dan aan de restrictie van de eindemper. Maar je hebt gelijkt , deze gaf wel een restrictie op deze auto.
Ik denk zo`n 30 pk in totaal. Ik vond dat ook totaal niet belangrijk.
Het koppel was nagenoeg hetzelfde dan met een grotere uitlaat en al heel vroeg beschikbaar. Topvermogen gebruik je alleen maar vol gas en wanneer rijdt je dat nou? Je merkt het verschil in topvermogen gewoon bijna niet weet ik uit ervaring. In een streetrace zal het een neuslengte voorsprong zijn als het dat al is. Veel koppel bij lage toerentallen icm het op het juiste moment schakelen met de dsg gaf de kick bij deze wagen. Niet veel vermogen bij vol gas. Al staat dit natuurlijk wel prachtig op papier.

Bedankt voor je complimenten , dat stel ik zeer op prijs Smaken verschillen idd en daar ben ik blij om.
Ik had mijn reactie geplaatst om ervaringen te delen om later misschien eventuele teleurstellingen en veel geld armer te zijn te voorkomen. Maar wat de eigenaar zelf wil doen is natuurlijk helemaal zijn keus.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote