View Single Post
  #4  
Old 07-08-2016, 19:33
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Bilsteins in combinatie met H&R veren..(was een set met ik meen een Oettinger afstelling ?)
heb ik in de jaren 90 onder verschillende Golfjes 1 gereden..
je hebt/had toen de 'comfort' veren van H&R..inderdaad progressief gewonden..
verlaagden iets van 35 tot 40 mm..reed qua comfort bijna gelijk aan een originele ,echter helt hij nauwelijks meer over of duikt hij niet meer bij het remmen..
vraag me niet hoe dit kan/kon..maar bij H&R zijn het geen kleine kinderen die dat in elkaar dokteren..
complete set was toen iets van 1000 gulden..terwijl een Jamex schroefset toen net iets duurder was
al bij al jaren mee gereden ,al waren de schokkers niet fris meer op het laatst..
Ik heb ook gele Koni's gehad ,was niet mijn ding..veelste stug met bound en veelste slappe rebound..dan word het een hobbelpaard..
let wel, als je echt lager wilt ,word het enkel nog een 'foto' Golfje..echt fijn rijden doet het dan sowieso niet meer..
ik weet dat maar al te goed..heb op 16 inch gereden met 80mm verlaging..
was super mooi ..maar over een betonplatenweg of klinkers is gewoon een drama..
laat staan wanneer je op onbekend terrein een gat in de weg over het hoofd ziet...
(dan ben je de sjaak)..
wil je nog enig plezier aan je auto hebben ,altijd kwalitatief de beste (duurste misschien wel) combo pakken...
vergeet schroefsets van een paar meijer maar..die troep is enkel voor de show..op een iets grotere zwaardere auto misschien wel (Golf 2-3-Passat-Corrado)voor een jaartje ofwat..
maar een Golf 1 van 900 kg?..echt niet..
Reply With Quote