View Single Post
  #15  
Old 17-08-2008, 20:23
Joost....'s Avatar
Joost.... Joost.... is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 46
Send a message via MSN to Joost....
Default

Quote:
Originally Posted by chris
Spuitplamuur staat er juist om bekend dat het niet inzakt in schuurkrassen.Te fijn uitschuren voor de spuitplamuur vermindert de hechting.Bij de spuitplamuur van Glasurit (waar ik mee werk) schrijven ze voor dat de plamuurplek met P80-P180 geschuurt dient te worden,voordat de spuitplamuur erover gaat.De spuitplamuur zelf na droging schuren met P180-P280 voordat er filler overheen gaat.Niet te lang wachten (lees weken-maanden) met schuren,want het word echt keihard,en uit ervaring weet ik dat na een half jaar korrel P40 al moeite heeft.

Zelf ben ik een voorstander om bij restauraties niet over oude laklagen te werken met plamuur/spuitplamuur.Kale plaat en een nieuw opgebouwd laksysteem heeft een mooier en strakker resultaat dan oude laklagen verdoezelen en verzuipen met fillers enz.




Ik kan me hierbij aansluiten, dit is hoe ik ook werk met restauratieprojecten. Let wel op dat de spuitplamuur beter in een paar lagen met een 1.8 aangebracht kan worden dan bv 2 superdikke lagen met een 2.5 of 3.0 met amper verdunning, anders kan je oplosmiddel echt gaan opsluiten en kakt het helemaal in een half jaar nadat het gespoten is.
Reply With Quote