View Single Post
  #1  
Old 31-07-2019, 10:43
Hbk Hbk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2019
Posts: 8
Default Golf GTI Mk1 manual en originele bandenmaat

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen: ik ben een oud-GTI-rijder (1982, 1.8) en heb de afgelopen drie jaar een GTI uit '82 laten restaureren. Ik ben nogal ontechnisch, dus vergeef me enige onnozelheid. Ik heb mijn gerestaureerde GTI afgelopen weekend opgehaald na een grondige restauratie en rijd er nu mee rond. Enorm feest van herkenning, veel opgestoken duimpjes. Natuurlijk zijn er nog tal van zaken die niet werken of nog gedaan moeten worden. Maar hij stuurt goed, trekt uitstekend en remt naar behoren. De belangrijkste functies zijn in orde.

Ik heb een vraag over mijn bandenmaat. Ik heb nu BBS-en eronder met 195-50-15 banden. Nu geeft mijn snelheidsmeter een enorme afwijking: 125 = 100 km per uur. Ligt dat aan een wellicht afwijkende bandenmaat? Ik herinner me dat onder mijn GTI in de jaren 80 175-?-13 inchers lagen. Zou dat de afwijking kunnen verklaren. En zo ja, wat zou ik kunnen doen om de teller weer in het gareel te krijgen?

Tweede vraag: heeft iemand een betrouwbare link naar een site waar ik de owners manual voor de 1.8 kan downloaden. Ik zie op het web tal van sites, maar erg vertrouwen doe ik het niet. Dank voor jullie attentie en hoor graag of jullie tips voor me hebben.

Groet, Hans
Reply With Quote