View Single Post
  #20  
Old 13-08-2020, 13:39
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Inderdaad, die +/-1mA is al moeilijk te meten met de meeste multimeters, maar hij moet ook gewoon +/-1 mA schommelen rond de afstelwaarde. Anders kan de KAT zijn werk niet doen. Is dus doodnormaal!

Inderdaad nu herinner ik het me, klopregeling is met dat aparte ECU dat ergens in het midden id waterbak zit. Ik bedoelde de TCi-h unit op het KE-Jet ecu. Die was stuk bij mij.

En ja, WOT = vollast (T staat voor throttle). Als die schakelaar ingedrukt wordt verrijkt hij het mengsel. Maar bedenk me nu dat als die stuk was, je dit ook zou zien in meetwaarde op de diff. druk regelaar dus die gaat wel gewoon goed zijn gok ik.

Koud loopt hij wel degelijk open loop. Daarom dat je alle afstellingen moet doen nadat de koelventilator 1 keer is aangeslagen. Koud is er geen lambdaregeling, en loopt hij gewoon op een voorgeprogrammeerde map. Zoals je zegt, de stuurstroom is dan hoger (verrijking) en die daalt dan met het stijgen vd temperatuur tot de motor warm is. Is al paar jaar geleden dat ik er zo diepgaand mee bezig was, maar geloof dat het omschakelen op 80° gebeurt.

Maar als hij koud hetzelfde doet, betekent dat eigenlijk dat alles van de lambdaregeling gewoon goed werkt.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote