View Single Post
  #70  
Old 20-10-2020, 22:09
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 351
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Ik heb de PL zelf sinds 2005 (190k), de vorige eigenaar was een opgeschoten knul die ik niet in staat acht om iets te doen met andere nokkenassen en compressie. Hij had wat achterlichten geplaatst, lelijke spiegels en dat werk. Wat daarvoor gebeurd is, geen idee helaas...

Ik heb foto's van de kop open, maar weet niet of je daar iets van de nokkenassen kan zien!??

Waar zit je zelf? hoe loopt je eigen PL?


Ik heb de mijne sinds 2012, Auto was/is eigenlijk origineel.

De auto start koud an sich goed/maar loopt koud matig/slecht. Ik herken het onrustige stationaire lopen vooral bij warme toestand.
Bij mij was het CO te hoog bij stationair bij de keuring. Door het lager afstellen van het CO is de auto stationair slechter gaan lopen.

Voor mij is het draadje vooral interessant, om te kijken welke controles ik zou moeten (laten) uitvoeren.
Ik weet de voorgeschiedenis van mijn auto ook niet, weet ook niet of je dit goed zou moeten kunnen meten op de inlaatnokkenas. Wellicht met een micrometer in combinatie met het rondraaien van de motor. Het verschil in lift zou te meten moeten zijn. Ik woon zelf in het midden van het land, maar ik sleutel op dit moment niet aan de auto door tijdgebrek.

Wellicht kan de forummer in het aangegeven draadje je verder helpen.
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote