View Single Post
  #20  
Old 20-01-2021, 19:28
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ok! Verder met het kauwgombal project
Als we een beetje willen gaan cruisen in de lente is het zaak om nog even door te knallen.


Garage uitgemest en de golfjes gewassen.






Buurman (op leeftijd) verderop geholpen met zijn golf 2 GTI (ooit nieuw gekocht). Verschillende APK puntjes (o.a. massa probleem achterlichten), ook nieuwe benzinepomp uitgezocht want die begint te falen. Liefdadigheidswerk weer gedaan check .




Reserve sleutel gekocht en laten slijpen. Gelukkig bestaat dat nog..



Knie balk eruit en strippen maar






Tapijt schoonmaken









Nieuw isolatie matje (waterschade)



Tapijt terug / instaplijsten super nette conditie



Achterbak links achter was flinke oppervlakkig roestplek. Lange tijd gelekt via het achterlicht (boutjes waren niet aangedraaid). Je zou ze toch. Helaas geen voor foto gemaakt. Strip & clean schijf doet wonderen. Lak op kleur in spuitbus van CROP (perfect).






Op marketplace kwam een mooie jaren '90 Sebring voorbij. Weet nog goed dat ze voor 600 gulden werden verkocht. Nu paar eurotjes. Lekker geluidje.









Verder met het dashboard. Heb veel zooi van anderen hersteld maar hier was echt goed gebeund. Een radiootje inbouwen is een kunst die velen nog niet onder knie hebben . Doet me denken Deze voorgangers hadden echter nul geduld. Frame kapot zeg maar dwars doormidden gebroken. Alle spijltjes van de schakelaars gebroken. Draden deels in elkaar gedraaid niet gesoldeerd en jawel doorschijnende plakband. Ook het kroonsteentje ontbrak niet. Gelukkig zo'n haast dat ze de originele iso stekker hadden laten zitten.
Gelukkig de blauw/witte draad was intact want iedere golf 1 eigenaar weet wat er gebeurd als die per ongeluk aan massa gaat (inFlames)..




Nieuw diepte punt. Schakelaar met jawel elektrische installatie draad om de ruitensproeier te fixen. Hendel pinnetje afgebroken kwam ik achter. Pleuris zooi eruit:






Nieuw contact blokje. Diversen schroeven ontbraken dashboard die nooit los hoeven












Dashboard frame gekregen van een vriend. Blij mee.



Nieuwe interieur verlichting (hella) was ook gaar



Originele Gamma 4 kunnen overnemen van vriend. Cassette deck gerepareerd (schoonmaken, reinigen koppen & riem vervangen).









Moest ff wachten op onderdelen dus switchen naar wat anders. Ff ZEN worden na al dat gepruts met draadjes



Maar aan het front begonnen. Hoeft niet perfect maar enigszins toonbaar.



Angel eyes OMG



Wist dat de auto rechtsvoor een tik had gehad. Voorbumper is vervangen. Tot dit punt dacht ik nog dat het front ooit was vervangen. Maar gelukkig het originele front alleen zwart overgespoten en ook een tik in het midden gehad. Lijkt heel wat maar 1 keer eend of kat aanrijden en je hebt zo'n schade. Vond het dus wel meevallen.






Alleen maar schuren en een beetje deukjes uitkloppen



Deze loopt ook niet lekker wat te ver naar voor getwist. Daar waar het slot valt front geraakt en geroest.



Even gecontroleerde reconstructie






Rechtsvoor krijg ik niet perfect is voor de echte schade hersteller in de toekomst. Voor mij is het eve goed genoeg.



In 2 lagen kleur en 2 lagen 2K blank












Voor en na.






Hella grill, hella verstelbare koplampen erin



Waarschijnlijk na velen jaren werkt de koplamp verstelling weer..






Tevreden zo!



Smoelt weer lekker


Dashboard klepje gevonden zonder acne



Linker speaker deed het niet. Ooit doorgeknipt en slecht gerepareerd bij sluis. Kabelboom gefixed



Plastic binnen scherm zat er maar toch deurpaneel ooit waterschade gehad. Bevestigingspunten gerepareerd met wat glasvezel.






[img]https://downloads.inventive-online.nl/temp/topic/Alles gestoomd:
Acapulco_110.jpg[/img]

Nep meters midden console eruit gehaald
Acapulco_111.jpg[/img]

Setje VDO meters gescoord VW '89






Meterlampjes te dimmen via lichtschakelaar wieltje



Kabelboom gemaakt






Einde in zicht wat betreft interieur. Alleen nog binnen spiegel plakken lag los in de achterbak






Alles werkend alle lampjes nagelopen. VW Gamma 4 gekoppeld met Yatour via cd wisselaar met bluetooth module.



Nieuwe rubbers



Resultaat velen uren later



Next motorruimte wat aanpakken. Nieuwe distributie riem, spanrol, waterpomp. Alle rubber waterslangen worden vervangen door siliconen. Alle water mondjes. Startmotor & Dynamo krijgen een revisie. Beetje schoonmaken want dat kan ik toch niet laten. Bakolie en stuurbekrachtiging olie verversen. Kleppendeksel wordt weer netjes etc..

Ondertussen als ik bezig ga ik hele tijd herhalen
"Ik mag er geen g60 inleggen"
"Ik mag er geen g60 inleggen"
"Ik mag er geen g60 inleggen"
"Ik ga er een g60 inleggen"




Als er niet teveel paarden zijn weggelopen nog 17 pk erbij geprikt .



Volgende keer weer verder!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote