Thread: SciroccomTDI
View Single Post
  #13  
Old 06-08-2012, 10:32
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Mijn motorruimte ziet er niet spannend uit. Helaas besteed ik te weinig tijd aan het fatsoeneren er van. Ik vergeet het als het ware, omdat het mij niet erg interesseert. Behalve dat, wil ik graag een 038-serie TDI motor, en daarvoor zal heel veel anders moeten worden dan voor de 1Z (028 serie).

Maar ik zal me niet schamen , bij dezen: de "drekkige dieselbak"

De intercooler. Alsjeblieft, niet te hard slaan voor de grille




Eerste indruk: niet om over naar huis te schrijven.




Hier zijn de schakelkabels, koppelingskabel, en dikke stroomkabels te zien




Linker bak-steun, koppelingskabel en het beugeltje dat hem op de plek houdt, koppelingshevel. Extra dikke massakabels, omdat een keer stil komen te staan door zo iets doms genoeg is om er van te leren




Schakelkabels en downpipe. Auto's kun je vaak vergelijken met mensen. Mensen rennen niet harder als je er een zak over het hoofd trekt, zodat de afgewerkte lucht weer ingeademd kan worden. Tevens heb ik ooit bij een motorenrevisiebedrijf gewerkt, en weet hoe cilinderkoppen uitzien na 300.000 km EGR. De EGR is er dus mooi weg gegaan. Nu is het een mooie plek voor mijn EGT meter (komt binnenkort).




Mijn luchtfilterbak. Omdat een open K&N kegel te luid is, en Golf 1 GTD bakken schaars zijn. De Ford Mondeo heeft een 2.5 liter v6 atmosferische benzine motor, met waarschijnlijk 6000+ RPM redline. Ik denk dat ik met mijn 1.9 met redelijk bescheiden laaddruk en 3900 RPM redline genoeg heb aan die doos, met een K&N element uiteraard. Kost een placenta, maar dan heb je ook wat.


Reply With Quote