View Single Post
  #14  
Old 28-10-2018, 20:31
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@Bluepower dat zou inderdaad ook nog een optie zijn, maar wel weer een hoop gedoe haha

Ik heb in elk geval wat meer onderzoek gedaan en met een 200 cells sport kat kan de auto gewoon nog door de APK komen.

De einddemper wordt zoals het er nu uitziet van Oettinger. Is wel duurder maarja, mooie spullen kosten nu eenmaal geld. Het enige nadeel (of voordeel omdat het groter is) is wel dat de aansluiting na de kat 2,75 inch is in plaats van 2,5 inch, het lijkt er namelijk op dat alle aansluitingen van Downpipes 2,5 zijn. Maar dat is niet zo'n probleem dat is wel op te lossen met een reduceer stukje.

Waar ik minder makkelijk uit kom is welke downpipe ik het beste kan pakken. Geen enkele van de bekende merken (Milltek, Oettinger, Supersprint, Powersprint, Simons) Lijkt een Downpipe te hebben voor de 1.8t. Het enige wat ik tegen kom zijn de volgende dingen:

JT Products

Downpipe met 200cells Cat : €349,-
Zonder cat: €199,-

Vagnetics:

Geen Decat beschikbaar, Met Cat: €495,-

TA-Technix Decat: €349,-

en dan Nog Bull-X een merk wat ik dan weer wel ken, maar ook geen ervaring mee heb

Decat: €499,-
Met Cat: €749

en dan de link die 16-ventiler plaatste natuurlijk.

Deze zijn ook aanzienlijk duurder, maar dat het duurder is wil ook niet altijd wat zeggen over de kwaliteit. Dus mocht iemand ervaring hebben met een van deze merken hoor ik het graag.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote