View Single Post
  #11  
Old 25-12-2019, 09:13
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

persoonlijk..
maar waarschijnlijk krijg ik nu heel het forum op mijn nek..
zou ik niet zo maar klakkeloos een gebruikte bak monteren waarmee je waarschijnlijk niet gereden hebt..
deze bakken specifiek voor achter de 8v met verbruiksmeter zijn 2/3 jaar gemaakt..
dik 35 jaar oud
kwaaltje bij deze 5 bakken..(en dit heb ik bij 8 uit 10 GTI's gehad ,bijna geen uitzondering)
zijn de synchromesh ringen van de 2e en als je geluk hebt 3e versnelling..
die kunnen bij 100.000 km gewoon helemaal versleten zijn..toch zeker als men er 'sportief' mee omgegaan heeft (lees, met 6500 toeren de bak in 2 rammen)
dit begint in grondslag bij koude olie en kraken met overschakelen..wat met andere olie te verdoezelen valt..maar uiteindelijk is het spul gewoon op
ook de typische 020 kwaal ,waar je rekening mee moet houden zijn de klinknagels van het differentieel
prachtige VW constructie ..zeker wanneer het spul uiteenklapt..
dit hoeft niet eens bij WOT te zijn..ik heb het gewoon gehad met rustig optrekken..
ik schakel naar 2 ,hoor een metaalachtige klap en geratel en zag een oliespoor in de binnenspiegel..alles vast en overal stukken bak..
de bak is dan ook niet meer te repareren..kan zo in de ijzerbak..
er bestaan setjes om het diff te (laten) bouten ,dit scheelt een hoop ellende..
ook nooit de bak overvullen met olie..het teveel aan olie verknalt je nieuwe koppeling binnen 500 km
en als je bij zo'n GTI de bak eraf wil halen zou ik adviseren om gewoon de motor eruit te pakken..
aangezien je toch een 2 kolloms hebt..fijn langs onder eruit laten zakken..zoveel meerwerk is dat niet..
en als je toevallig 1 van de torxen op de bakkant van de homokineten verrot draait ben je officieel de Sjaak..die krengen kunnen vast zitten en zijn zo kapot..
ieder zijn manier..maar na 20/30 keer deze flauwekul gedaan te hebben weet ik wel wat ik zou doen..

ik hoop dat je hier iets aan hebt..
Reply With Quote