Thread: GTI mk1 1983
View Single Post
  #22  
Old 09-05-2017, 09:51
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Precies, en omdat restaureren niet uit kan worden nu deels gerestaureerde auto's aangeboden voor top prijzen. Zelfde zie je bij Porsches en ook andere merken. Bij een 72-er ölklappe 911 kan een goeie resto misschien nog wel uit, maar anders...?? Vers lakje eroverheen, interieur schoonmaken en door naar de volgende. Feitelijk wordt je gewoon genaaid. Maar je kan ook zeggen dat men kennelijk genaaid wil worden, want de vraag bepaalt mede de prijs en met een (spaar)rentestand van tegen de 0% gaan mensen hun toevlucht zoeken in andere zaken. De handel speelt daar natuurlijk op in, daar is het handel voor. Is op zich niks mis mee, maar het is ook niet zo dat alles goud is (of blijft) omdat er Porsche op staat of dat het >25 jaar oud is of zo. Of een beige Golf in basis uitvoering met een hele lage km stand en historie erbij. De auto van opa zeg maar... Vrij uniek is dat wel ja. Maar moet dat € 16k rechtvaardigen? Die bubbel mag van mij wel ook heel snel knappen. Dan zullen veel liefhebbersauto's hopelijk weer wat betaalbaarder worden voor het gros van de liefhebbers. Hoewel ik ook wel realiseer dat de tijd dat je voor 3-4000 een aardige '83-er GTI kon vinden niet meer terug zal komen.

Edit: ja die fout heb ik 15 jaar terug ook gemaakt met m'n witte W65, daar durf ik best voor uit te komen hoor. (verkocht voor € 1800 ) Had ik toen het geld nodig? Nee. Waarom dan verkocht? Omdat ie altijd buiten stond en dat vond ik zonde. Achteraf bezien had ik natuurlijk een stalling moeten zoeken... Maar ja van achteren kijk je de koe in de kont hè. Dat schiet allemaal niet op. Ik kan er mee leven hoor, maar dat neemt niet weg dat ik er nog regelmatig flink de balen van kan hebben
Reply With Quote