Thread: GTI mk1 1983
View Single Post
  #31  
Old 16-05-2017, 21:53
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
That says it all.

Ik meen bij sommige hier in deze eindeloze discussie over hoge vraagprijzen voor Golfjes 1 GTI nogal wat frustratie te proeven, wellicht hebben deze personen vroeger net als ik er een gehad (?) en hebben net als ik spijt ervan deze te hebben weggedaan (?) maar willen dat niet direct toegeven maar via een omweg; steeds maar weer miepen; janken over (vermeende? ) veel te hoge vraagprijzen.....

Jullie hebben net als ik en nog vele anderen die fout gemaakt; deal with it !


In 2006 heb ik een Porsche 993 Turbo gekocht voor 60.000. Hier heb ik 6 jaar in gereden en toen werd hij total lost gereden buiten mijn schuld. Van de verzekering heb ik 60.000 uitgekeerd gekregen en ik was zo blijf als een kind, die net een ijsje heeft gekregen, daarmee. Zes jaar rondrijden in een Porsche en dan je geld weer terug wie wil dat nou niet. Nu zijn we 5 jaar verder en gaat de vergelijkbare 993 die ik toen had voor 130.000 of meer. Zeker balen maar ik had hem toch al willen verkopen in die tijd , had het geld nodig voor mijn bedrijf. Ik heb ook wel een idee waarom alle oldtimer en youngtimers zo sterk in prijs zijn gestegen. De huizenprijzen stijgen de pan uit net zo als de aandelen en staatleningen. De spaarrente is ook nagenoeg 0, dus waar moet je je overtollige spaarcentjes heen dan? Een van de antwoorden is dan oldtimers. Van de 993 Turbo zijn er bijna 6400 gebouwd en er zullen er nu nog echt wel 6000 van "rondrijden" . Mijn total lost gereden 993 rijdt ook gewoon weer rond. Het is wat mij betreft wel een soort hype. Gedreven door onmogelijkheden om spaarcentjes op een andere manier rendalen te kunnen investeren. Vorig jaar was er een sportwagen/oldtimer -veiling in Italie en werden de minimum prijzen niet voor alle auto's gehaald, op dat moment worden een hoop mensen wakken en veroorzaakte dat een schok in de prijzen van deze auto's. Echter nu lijkt iedereen dat weer vergeten. Zolang Draghi doorgaat met 80.000.000.000 Euro's per maand uit het niets weet te creƫren en in de Euro-economie blijft pompen zal er niet veel veranderen. Als je aan mij vraagd wat dan de prijzen zijn voor een roestvrije Gti in goede staat, dus stak in de lak, origineel interieur in goede staat, netjes onder de motorkap, dan zeg ik voor MJ '77 en '78 17.500-22.500 , voor een MJ '79 en '80 12.500-15.000, voor Mj '81 en '82 8.500-9.000 en dan MJ '83 10.000-11.500. Voor een compleet tot in nieuwstaat gerestaureerde auto met een compleet gereviseerde motor kun je hier wel 5000 bij optellen. Gelukkig heb ik en paar Golfjes in mijn bezit, geld voor een Porsche heb ik u even niet helaas. Maaaaaar mijn cabrio gli uit 1979 is toch wel een hele leuke auto om mee te rijden. Net zoveel vermogen als een gti en nog open rijden ook. Op zoek naar een Gli zou ik zeggen.
Reply With Quote