View Single Post
  #770  
Old 07-08-2016, 12:45
bobbob's Avatar
bobbob bobbob is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 608
Default

Afgelopen woensdag teruggekomen van vakantie, Noorwegen geweest.
Konden we meteen volgas aan de gang om de auto klaar te maken voor het MIVW

Als eerste direct woensdagavond de afdekkap voor de accu schoongemaakt en netjes zwart gespoten



Volgende dag aan de gang gegaan om de aandrijfas eronderuit te halen.
Te beginnen met de centrale moer die natuurlijk al jaren aan het vastrotten was
Uiteindelijk met een hamer tik gegeven op de ratel gegeven en met de pijp de moer losgekregen.



Fuseekogel aan onderkant losgehaald om de as ertussenuit te kunnen krijgen



En toen had ik m los





Had nog mooi wat zooi opgeleverd aan homokineetvet bij de bak





Duss... zo stond de auto erbij



Toen 's avonds ff naar een maat toe, hij heeft de nieuwe homokineet gemonteerd



En toen 's avonds nog de as er weer onder gezet (man wat is het hier vroeg donker, 10uur zie je niks meer, das wel ff vroeg als je Noorwegen gewend bent met half12 nog licht :mrgreen: )



In de tussentijd even de voorste wielbogen opnieuw goed vastgezet, waren beetje los gelopen door soms aanlopende wielen ofzo





Ik had een andere maat van me nog gevraagd of hij mijn stuurtje wilde wrappen. Carbon maar natuurlijk kunnen de rode biesjes niet ontbreken. Dit vind ik een stuk beter dan hoe het was, dat was iets té rood.







Toen vrijdag bezig gegaan met de schroefset aan de voorzijde, was niet tevreden met hoe laag de auto lag, want zeg nou zelf: dit is toch veel te hoog? Ik zie nog veel teveel wheelgap



Maar recent heeft mijn maatje zijn mk2 verkocht, waar ik m een jaar geleden aan een Weitec set had geholpen, die moest ik dus hebben. Dus deze schoongemaakt en eronder geknoopt aan de voorkant.





Auto is nog mooi een halve tot een hele centimeter gezakt. Staat een stuk beter zo







En de auto moest nog in 's avonds gewassen worden voor het MIVW, zaterdag



Zaterdag in alle vroegte vertrokken naar MIVW om in een enorme file terecht te komen op locatie. Achja, hoort erbij zullen we maar zeggen. Zullen de locals daar het helemaal mee eens zijn



En we stonden!



Mooi naast ons Tim





Later op de dag ons nog op het terrein verplaatst naar de rest van de groep (waren helaas uit elkaar gevallen). Het was een hele mooie en gezellige dag! Veel mensen gesproken. Iedereen bedankt hiervoor!
Hier nog 2 mooie foto's op Facebook:





Wel gemerkt dat dat hele kleine beetje extra verlagen redelijk dramatisch rijdt. Zat heel regelmatig aan de grond met de bumperlip, maar ook op de autoweg naar Leiden toe ineens met metaal (subframe gok ik). Ook bij ons op een plaatselijke drempel die ik niet kon ontwijken echt goed aan de grond gezeten, wielen hadden nog net genoeg grip om eraf te kunnen komen, maar echt leuk vonden de drempel en het subframe het niet volgens mij
Dus ik denk dat de auto na het RDW maar weer op mijn oude hoogte (cm hoger dan MIVW modus) terugkomt.

Zo ziet het eruit als je op de grond ligt, subframe ligt slechts rond de 2,5cm los, met een uitsteeksel linksvoor welke nog lager ligt. Carter ligt gelukkig zo goed als even hoog als het subframe.




Oh, ook op het MIVW nog een droogdoek van Chemical Guys gekocht!

__________________
'86 Golf 2 ABF Open-Air
'92 Golf 2 wit, 1.3i

It's all about the red... BWAAAAAHH
Aaand it's gone
Oh w8, een drempel
Reply With Quote