View Single Post
  #1  
Old 26-12-2014, 16:23
cornemk1 cornemk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 94
Default Golf 2 20vt BAM S3

Hoi

2 maanden geleden een 1.8t BAM uit een S3 gekocht.
[IMG]
[/IMG]

Hij is al gechipt bij JD alleen dat is wel al een aantal jaartjes geleden en als de golf 2 klaar is wil ik hem in de toekomst opnieuw laten chippen
[IMG]
[/IMG]

Dus nu was ik nog opzoek naar een mooie golf 2.
Maar die kerel waar ik de S3 motor kocht had nog een mooie golf 2 staan en die wilde hij wel verkopen.

Na een week nadenken toch maar gebeld en een week later de golf 2 opgehaald.

Was origineel een duitse 1.3 waar een 1.9AFN van een ibiza ingebouwd is.
Dat was een groot voordeel voor me omdat er een G60 front inzat met G60 intercooler, motorsteunen, kabelschakeling, en hydro koppeling.
G60 remmerij rondom.

Nergens roest aan de auto een leren recaro corrado interieur elect verstelbaar en verwarmd.
abs, electrische ramen en spiegels en ook verwarmd.

[IMG]
[/IMG]

Binnen een week ben ik begonnen met de uitbouw van de motor en ondertussen al verkocht
[IMG]
[/IMG]


Onder tussen hard bezig geweest met de S3 motor

Nieuwe distributieriem en waterpomp nieuwe multiriem olie bougies en transmissie olie wat delen een kleurtje gespoten

ook wilde in mijn inlaat en omloopbuis mooi zwart gespoten
[IMG]
[/IMG]

De motorruimte van mijn golf ook gelijk opnieuw gespoten ziet er een stuk netter uit
[IMG]
[/IMG]

Subframe beetje geschuurd en schoongemaakt en bij gespoten.

Nieuwe motorrubbers gekocht bij Claus Von Essen shore65
[IMG]
[/IMG]

Tijdens het monteren van mijn achterste motorsteun stuitte ik op een probleempje met mijn turboretour slang.
Ik heb een klein stukje uit mijn motorsteun geslepen zodat hij toch origineel kon blijven zitten.
[IMG]
[/IMG]

De bak die ik gebruikt heb is van een golf 3 ABF.

En ondertussen hangt de motor er al in en ben ik alles beetje voor beetje op het gemakje aan het aansluiten.

Omdat er nog een verkeerde tank onder hing heb ik via Beekman demontage een ABF benzine tank gekocht met leidingen en alles compleet.
Daarnaast komt er nog een QSP hogedrukpomp onder de auto te hangen.

G60 intercooler ook netjes gespoten radiator er op vast gezet met een SPAL-fan
[IMG]
[/IMG]

Via Chargertech silicone slangen bestelt en RVS voor een downpipe

[IMG]
[/IMG]
[IMG]
[/IMG]

Was wel een beetje passen en meten met het aansluiten. Hier en daar wat afgesneden en past netjes!!

Voor een downpipe eens via internet zitten zoeken maar weinig gevonden. Er was er wel 1tje op Qpeng.com maar toch maar besloten om zelf iets te maken.

Een paar uurtjes passen meten slijpen en lassen komt dit er uit.
[IMG]
[/IMG]

Moet alleen nog even afgelast worden.

Word vervolgd
Reply With Quote