View Single Post
  #1  
Old 30-03-2016, 13:40
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default Golf 1 GTI Plus 1.8 20vt aka 'Turbokubus'

Nou, hier dan eindelijk ook s wat posten over m'n Golf 1 GTI. De oplettende forummer had tussen de regels door kunnen lezen dat ik de Platindiamant Metallic Golf 1 GTI Plus van Pim heb overgenomen. Een bekende auto, zowel hier als in de gehele scene. Om o.a. die reden heb ik m drie jaar geleden, toen nog met 16V on Webers, niet gekocht. Blijft toch 'de auto van...'. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en zo is het er eind vorige zomer toch van gekomen. Na twee retourtjes Zeeland (a 550 km) stond ie dan eindelijk hier in de Polder in mn garage
Na inbouw van de 20VT werd de auto door Pim en z'n maten ook wel Turbokubus genoemd en ik heb vanwege de toepasselijkheid ervan besloten om die naam in ere te houden.
Wat ga ik er mee doen? In elk geval geen complete rebuild zolang dat niet nodig is. Wel is het mijn intentie om de auto vele jaren in mijn bezit te houden en puur voor de hobby en fun te gebruiken. Zoals zoveel auto's hier. Daarbij wil ik er wel mijn eigen draai aan geven, waarbij veel zaken die Pim aan de auto heeft veranderd of toegevoegd zeker zullen blijven. Had altijd een voorkeur voor zo origineel mogelijk. Maar ben inmiddels zo ver om dat terugbrengen naar ori staat niet tot de mogelijkheden behoort. Wel iets minder racy, dus de Recaro SPG's en 5 punts gordels zijn in Goes gebleven. Rood-Zwart GTI interieur erin en een set 16" Speedlines. Daarmee is t voor mij begonnen. Nu eerst wat plaatjes en later zal ik meer foto's en tekst toevoegen over hetgeen ik afgelopen winter heb uitgespookt met de kubus.

Zo stond ie erbij toen de auto nog van Pim was:


En zo na aankoop:





Reply With Quote