View Single Post
  #7  
Old 18-05-2011, 17:54
oudewesselink oudewesselink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 95
Default

De wielen..

Eerst lang lopen kijken naar 14 inch, en dan met een plat bandje of zoiets.. Na hier lang naar gekeken te hebben vond ik dit te klein worden in de wielkast… Toen zag ik bij Ruud een 15inch wieltje.. Dat leek mij ook wel wat! Gezocht naar 15inch dichte keverwielen van een oud type en gevonden!! 6 stuks! Nog een paar keer heen en weer gebeld met Ruud…hij gaf mij vervolgens de tip om 16inch wielen te gaan zoeken van een bandoor of bril.. Maar omdat deze er heel weinig zijn was dit eigelijk onmogelijk.. Maar… toch gevonden!

16inch 3J bril kever wielen.. steek 5x205

Omdat deze wielen 3J breedt zijn is het gewoon onmogelijk om hier een bandje op te drukken welke ook nog plat is..




Maar eens gepast destijds..







Nu denken vast een aantal mensen.... zonde dat je deze wielen verbreedt...
Das dan jammer.. ik kreeg er echt geen normale band bij...
De buitenkant van zon 16inch wiel is gewoon supermooi plat, en vondt het jammer om het wiel aan de buitenkant te verbreden.. Dan maar aan de binnenkant Ik heb er 2inch bij tussen zitten nui, dus is nu 5J breed.
Nu kom ik nog mooi weg met mijn stuuruitslag.. Loopt waarschijnlijk niet aan...







"Even" het 165 40 16 bandje passen.... GVD wat een werk man!!!




Dr weer af en stralen die handel! Ging niet echt snel die oude lak




Toen via een maat van me bij herm op de zaak even gepoedercoat..

Mooi 9010 wit !










De randjes moest ik wel bijwerken omdat hiet de coating moeilijk kwam..
( randje in het wiel. )

Even drogen voordat ik de bandjes er op kon zetten..




Hiermee ging het net allemaal even niet.. Zat geen 2de rol op het app waar ik de band ermee op kreeg..




En na heel veel martelen hieronder het resultaat van het bandje op een mooi wit wieltje..













Hier kunnen ze mooi even rusten tussen alle andere motoronderdelen in de huiskamer.. Beste zooi!




Vervolgens de nieuwe klipjes er op monteren.. Ik heb geen klinkgeval, dus doe ik het met RVS M5 verzonken met borg




De klipjes..




En klaar..

[img] http://www.mijnalbum.nl/Foto-BETQUV3W.jpg [/img]

Ff passen.. mn pa trekt even een raar gezicht..




Ben benieuwd hoe ze onder de bus uitkomen als hij op de grond staat….
Reply With Quote