View Single Post
  #95  
Old 25-08-2018, 15:28
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
jip..dat is hem..
die is er ook al heel lang..heb hem ooit op een meeting gezien ,en met de man staan praten..
is heel netjes gedaan ,want in eerste instantie zag ik het niet ,totdat hij me er op attendeerde..
ik meen ook nog dat hij een 76er had gekocht ,maar toen de handdoek in de ring had gegooid omdat het ding veel en veelste rot was om te restaureren..
en een groot deel van de spullen voor deze gebruikt heeft/had


Ik meen dat hij indd zoiets eens schreef in het forum van Golf 1 IG (daar reageert hij regelmatig) maar dat weet ik niet zeker. Hij is net als ik al jaren lid van Golf 1 IG, maar heb tot nu toe nog niet irl met hem gesproken (wel via dat forum en via mail) ondanks 't feit dat ik toen ik deze pics 10 jaar geleden heb gemaakt dus bij zijn auto stond.

Quote:
Originally Posted by heinz74
ben benieuwd ofdat die zilveren '76 er van die duitser er nog is ergens..van die man die op kousenvoeten erin reed..
heeft jaren over die restauratie gedaan ..heeft in de VW scene toen nog een reportage gestaan..
was eigenlijk 'over gerestaureerd' ,zo netjes en precies toen..


Dat was die wat in 1996 in de VW Scene stond ter gelegenheid van (destijds) 20 jaar Golf GTI (ik heb dat blad nog steeds). Die auto was niet gerestaureerd, alleen maar een paar kleine (roest) gaatjes moeten dichtlassen. Dat was trouwens een echte '76er, dwz hij had een 176 chassisnr, dus echt een van de allereersten. Vanaf augustus 1976 kregen de GTI's dus al net zoals de rest van de Golfjes een 177er chassisnr (dus van modeljaar 1977).

Die auto stond trouwens ook eind 1996 in het Duitse "Oldtimer Markt" magazine; ook dat blad heb ik nog steeds.

Of "Wolle" zoals hij destijds als ik me niet vergis in de VW Scene werd genoemd die auto nog heeft weet ik niet, zou een tamelijk publiciteitsschuwe gast zijn heb ik eens gehoord.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote