View Single Post
  #281  
Old 18-06-2018, 07:18
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Volgens mij hoort hier nog een update te komen, toch?? :P

Hahaha helemaal waar!!

De afgelopen dagen ben ik, met geestelijke ondersteuning van Bluepower, druk aan het storing zoeken geweest.
Diverse kinderziektes heb ik weten te tackelen en de motor loopt als nooit te voren (zoveel feller ) en er is weer turbodruk!!

In de logs viel op dat de spanning op de ecu aan de lage kant was. Deze zat netjes aangesloten op de pin waar de originele G60 ecu ook zijn voeding van krijgt. Dit gaf echter maar 11,5V a 12,5V terwijl het systeem 13V a 14V van de dynamo kreeg.
Ik heb hierop gemeten welke pin van de stekker rechtstreeks met pin 87 van het ecu relais (nr30) in verbinding staat (deze gaf wel het volle voltage) en daar is de ecu nu op aangesloten. Resultaat, de ecu krijgt nu de juiste spanning en aangezien deze hier o.a. dwell en injector tijd op baseert, klonk de motor al direct anders.

Het grootste verschil kwam echter door de vacuüm slang rechtstreeks op de ecu aan te sluiten in plaats van via de externe map sensor.
Ik twijfelde al langer aan de externe sensor, daar deze met de motor uit wel netjes 104kPa aangaf maar stationair 85kPa. 85kPa is met een grote nokkenas en andere inlaat etc. mogelijk bij stationair maar dit zou eigenlijk veel lager moeten zijn.
De interne map sensor van de ecu bevestigde het vermoeden, want nu geeft de ecu bij stationair 45kpa aan en kan deze dus veel fijner worden ingeregeld.
De externe sensor kreeg overigens netjes 5V en goede massa etc. Ook gaf deze gewoon netjes vacuüm als druk aan. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, waarbij de fabrieksgegevens van de sensor nog de meest afwijkende waardes gaven. Ik zal binnenkort eens een nieuwe sensor proberen

Bovenstaand hielp enorm, auto reed veeeeeeuuullll soepeler, maar er was nog steeds geen turbodruk.
Om echt alles uit te sluiten heb ik hierop de turbo rechtstreeks op de gasklep aangesloten en toen was er weer druk. Doordat er op een gegeven moment ineens weer even druk was, werd ik op het verkeerde been gezet en dacht ik aan iets elektrisch maar het bleek uiteindelijk toch gewoon een 'simpel' lek te zijn
Het leidingwerk is allemaal goed, dus het moet de intercooler zijn. Die ga ik er deze week dan ook even tussenuit halen om na te kijken en eventueel te laten repareren en aanpassen.
Reply With Quote