View Single Post
  #51  
Old 24-03-2019, 21:45
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Aangezien de uitlaat nu geupgrade is en de Koppeling ook, ben ik me een beetje aan het oriënteren op een FMIC. Eigenlijk heb ik 4 opties:

Optie 1: Originele Intercoolers behouden, maar wel vervangen door nieuwe exemplaren. In principe zou dat voor nu prima voldoen. Maar met de gedachte dat ik waarschijnlijk meer vermogen wil zou die €400 die twee nieuwe intercoolers kosten weg gegooid geld zijn. Boven de 300pk worden de intercoolers echt een limiterende factor. Ook veel punten waarop ze kunnen falen natuurlijk.

Optie 2: Wagner FMIC. Prijzig maar zou schijnbaar (ook maar wat ik gelezen heb op internet) tot 600pk prima voldoen, dit ga ik natuurlijk nooit halen dus dat is geen struikelpunt. Het zou wel top moeten passen zonder enige aanpassingen maar Lieuwe vertelde mij dat hij zijn set niet goed passend kreeg. Dus twijfel er nog een beetje over.










Optie 3: Airtec FMIC, schijnt ook een goede te zijn echter moet er hier wel een stuk uit de crashbar en de mistlampbeugels gezaagd worden en dat doe ik eigenlijk liever niet.

Optie 4: zelf een intercooler setup bouwen. Dit kan ook nog maar met de beperkte ruimte in de voorbumper van de S3 wordt dit toch nog best een opgave, plus dat ik veel meer potentiele punten heb waar de slangen kunnen lekken dan bij bijvoorbeeld de wagner. Ook schijnt het lastig te zijn om het mooi passend te maken, en ik wil niet dat het er straks zo uit ziet:




Dit zou beter zijn:




Ook wil ik eigenlijk een Forge FMDV008 aanschaffen, de recirculatieklep versie niet de blow off valve. Weet iemand of deze straks met bijv. Een Halltech nog goed bruikbaar is? Of moet ik dan perse een blow off valve hebben?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote