View Single Post
  #10  
Old 19-01-2010, 21:17
Demolitionman Demolitionman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 84
Default

Quote:
Originally Posted by VWFARMER
Ik zou wel eens willen weten waar jij dat vandaaan heb dan.
Want ik heb de T5 in maart 2008 gekocht.
En ben dat jaar naar Oostenrijk naar de Wörthersee.
En de T5 vloog zo naar de 200 op de autobaan.
Ik heb zelf 210 op de teller gereden, totdat er een BMW achter me kwam.
Met andere worden ik moeste even aan de kant gaan want ik kan harder dan jou T5je (dacht de duitse BMW rijder)


En ik heb de begrenser er niet uit gehaalt, want ik heb nog voledig garantie op de T5.
En daarom heb ik de auto nog need gechipt.

Ik hoor het wel



...Ik zal een paar quotes plaatsen vanuit de Transporter wereld ...

1,

Ik rijd regelmatig met een 174PK T5 van een vriend van me.
Vorig jaar met dat ding eens op de testbank gestaan (louter uit nieuwsgierigheid , want de motor is gewoon standaard , niks aan geprutst) en het resultaat was 192PK .
En toch gaat hij echt NIET harder dan +/-195 op de teller hoor , en dan voel je de electronische begrenzer zijn werk doen.

Alleen als je de begrenzer laat de-activeren zal hij sneller gaan , ook bij het chippen word de begrenzer ge-deactiveerd.

2,
UITERAARD haalt ie zijn topsnelheid in z'n 6 (zes!).

Mijn 174(200)pk aut. loopt heel snel naar de 180. Naar de 195 op de teller duurt wat langer maar is verder geen probleem, dan grijpt de snelheidsbegrenzer in. Op de TomTom rijdt ie dan 189 echte km/h.
Dit klopt met wat VW opgeeft: 188 km/h
Zonder begrenzer zou ie dus echt wel 200 echte km's halen maar bij zulke snelheden is een T5 al vééél te instabiel, bovendien zijn de remmen daar veel te slecht voor.

Groeten van Guus

3,
ik heb idd vandaag van de verkoper gehoord dat de transporter software matig begrenst is maar bij vw garage van udenhout in den bosch weten er geen raad mee. ik wil deze begrenzer er graag vanaf hebben want t kan allemaal nie hard genoeg. mijn bus is voorzien van een ABT sportonderstel en is 4cm verlaagd. ligt (voor een bus) echt strak op de weg. als iemand weet waar ik die begrenzer er af kan halen hoor ik het graag.

4,
Is iets wat mij ook al een tijdje bezig houdt. Bij circa 197km/h op de teller stopt ie er gewoon mee. Zelfs heuvel af wil hij niet verder. Het gemak waarmee de MV deze snelheden rijdt is trouwens wel verbluffend. Ik rij circa 20.000km per jaar bij de buren en indien mogelijk gaat het dan vol. Ik krijg de indruk dat er een soort begrenzer op zit.

5,
De 174 pk aut. loopt inderdaad ong. 188 km/h. Op de teller is dat ong. 195. Hij is daar softwarematig op begrensd !!!!

De mijne (aut.) is getuned en loopt niet harder omdat ik die begrenzing niet heb laten verwijderen. Hij zit natuurlijk wel vlugger op die snelheid.

6,
mijn ongechipte 174 pk op 20 inch haalt altijd max 195.. maar dan zit ik excact op 3500 rpm.... dus denk dat de begrenzer in de toeren zit ipv in de kilometers.

7,
de 174pk is normaliter afgeregeld op 195 km per uur,ook al rij je heuvel afwaarts dan nog ,op het moment dat je software matige begrenzing laat opheffen dan loopt hij op een rechte weg zonder te veel wind tegen 210 km....als je hem hebt gechipped tenminste ..en zijn je velg groote en band breedte mede van invloed .

8,
Volgens opgave van VW loopt-ie 188.
Dat stemt exact overeen met wat de mijne liep vóór en ná tuning op de TomTom.
Op de teller is dat zo'n 195-198.
Alleen na tuning zat-ie er véél makkelijker aan maar harder ging-ie niet; je voelde 'm inhouden.
Zelfs bij lichte Autobahndalingen ging-ie niet harder !

Ik had geen enkele behoefte om de V-max op te laten heffen want bijna 200 is meer dan hard zat met zo'n bus, dan zit je af en toe al in 't stuur te knijpen bij oneffenheden enz.

9,
Mijn bevindingen.

Mijn t5 liep ongechipt op de teller ongeveer 195 in gunstige omstandigheden dat wel.
Hierbij was het heuvel af soms duidelijk voelbaar dat de begrenzer ingreep.
Dat zal dan wel 188 echt km zijn.

Na het chippen heb ik regelmatig 210 op de teller gezien.
Onder erg gunstige omstandigheden zal misschien nog wel wat meer mogelijk zijn.

10,
Gisteren bij onze oosterburen geweest en ik ben van mening dat een auto is net als een bloedhond, af en toe moet je hem gewoon flink uitlaten.
Met mijn standaard 174 pk T5 en ± 250 kg lading bleef de naald van de km-teller net voor 200 km/h steken. Op de GPS 191 km/h.


De begrenzer word blijkbaar softwarematig geactiveerd in 6e versnelling bij 3600tr/min (zowel bij handbak als automaat)


Misschien heb jij wel een afwijkende bandenmaat , waardoor de teller ook afwijkt , is ook mogelijk natuurlijk .
__________________
T4 onderdelen nodig ? contacteer me

Current cars :
VW Amarok Highline 4Motion
VW T4 2.5 TDI California Generation 151PK
VW T4 2.5TDI werkpaard
VW T4's : Breaking for parts
VW T3 doka Syncro- offroad editie
VW T2 early bay '69
Reply With Quote