View Single Post
  #1  
Old 14-11-2011, 22:21
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default Silver Golf 1 VR6 Build (ex-tdi)

Nou, hier gaat hij dan. Het nieuwe topic van mijn huidige project.

Ik ben student en jong, maar met een passie voor auto rijden. Daarom wil ik veel kunnen rijden maar (echte nederlander) mag het niet alles kosten.

Dus dan maar dieselen. Mijn voorkeur ging uit naar een 5-deurs. Die heb ik goed(koop) kunnen aanschaffen. Een zilvere golf GLS. 1.5 benzine met een 5 bak. Interieur is zwart skyleer. De achterschermranden worden vervangen, en alle andere roest/lelijke delen worden gespoten.
Ik heb 2 dagen later een golf 3 TDI gekocht. Het gaan om een 110pk versie met een recent vervangen brandstof(inspuit)pomp!
De golf zijn we gaan slopen. We hebben de kabelboom in de motorruimte losgemaakt vanaf de zekeringkast en alles op de motor gelegt. Daarna de motor in de golf 1 gehangen, en alles weer naar buiten gevouwen. Overal netjes een steuntje voor gemaakt, of een mooi plekje voor verzonnen.

De rest van de kabelboom heb ik stap voor stap uit de golf 3 gedemonteerd. Dit was nog even lastig met de startonderbreking, en de centrale vergrendeling, die verweven zat in de kabelboom. Maar uiteindelijk de kabelboom los gekregen, en overgehangen in de golf 1.

Nu ben ik bijna klaar met alle stekkers oversolderen van de golf 3 kabelboom. De motor heb ik al gestart en hij loopt zoals hij zou moeten. Dus zonder storing etc.

Nog even alles op een rijtje wat ik al gedaan heb;
- Motorsteunen gemonteerd voor 02A bak
- Kabelschakeling gemonteerd
- Kabelboom gemonteerd+aangepast
- 100MM Aandrijfassen aangeschaft+gemonteerd
- Scrirocco rembekrachtiger/golf 3 hoofdremcil. gemonteerd
- Electrische gaspendaal gemaakt
- Beugels gemaakt voor brandstoffilter/vacuĆ¼mkleppen/etc.
- Brandstoftank gespoeld+gevuld met DIESEL
- Allemaal kleine dingentjes zoals leidingen, kachel, kabels inkorten, etc.

In grote lijnen wat ik nog moet doen;
- Intercooler aanschaffen+monteren
- Radiateur aanschaffen+ Fan aanpassen.
- Ruitensproeierpompjes werkend maken.
- Uitlaat maken (Golf 3 downpipe+kat(?), Golf 1 eindemper)
- Interieur afbouwen
- Remmen ombouwen naar schijven achter, geventileerd voor.

Dan schermranden inlassen en spuiten, en dan naar de RDW

Foto's zal ik deze week maken, dan weten jullie waar ik over an't lulllen ben
Reply With Quote