View Single Post
  #177  
Old 13-02-2018, 19:55
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Nieuwe N75 klep zit erop, was ook zeker wel iets mee aan de hand maar het is nogsteeds niet opgelost. Wel beter geworden

De turbo gaat nu niet meer naar 1,5 bar maar nog maar naar 1,1 bar. Terwijl hij VOOR dat de slang vervangen was en de N75 kapot was al sinds dat ik hem had 1,2 รก 1,3 bar opbouwde. Vind het heel apart dat hij toen de slang lek was meer druk op bouwde dan nu met de nieuwe slang erop die niet lekt.

Ik mis ook weer vermogen. Hij is een stuk minder snel als wanneer de turbo 1,5 bar opbouwde. Nu begrijp ik dat als er geen grens zit op de N75 dat de druk op blijft bouwen. Maar zou hij (als het hele systeem op standaard 0,8 bar draait) niet al veel eerder in noodloop moeten gaan? En neem aan dat de rest van het systeem dan ook niet bij zou kunnen houden als het daar niet op geprogrammeerd is?(injectoren, etc.)

De auto lijkt ook kwa rijden niet happy te zijn. Dit merk ik nu pas sinds de klep kapot was en hij zoveel sneller was. De auto voelt heel geknepen aan nu. Stationair danst hij nu ook ineens weer wat ook weg was sinds de klep kapot was.

De turbodruk loopt overigens ook onregelmatig op (in stappen) het bouwt niet geheel gelijkmatig op. Ik heb nu ook ineens weer suuuperveel turbolag dat was nu juist weg toen die klep kapot was.

De druk loopt ook op naar 1,1 bar en zodra hij dat aantikt (ongeacht bij hoeveel toeren dat is) zakt hij meteen terug naar 1/0.9 bar.

Ik kan het stangetje van de wastegate nog even gaan proberen misschien helpt dat en anders weet ik het ff niet meer. Heb momenteel ook geen foutcodes meer.

Wellicht zou ik het dan toch in het vacuum systeem moeten gaan zoeken?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote