View Single Post
  #8  
Old 12-08-2020, 09:20
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Nou, gisteren was de dag dat de nieuwe injectoren geleverd werden. Ik kon niet wachten en ben ze meteen gaan proberen, ook al was het inmiddels 0:00...



Het spuitbeeld was duidelijk mooier: meteen fijne nevel op alle vier. Aan de hoeveelheid is niet echt wat veranderd (Cil1 had ter vergelijk nog een oude injector):



Vol goede hoop starten... hij loopt weer een heel klein beetje rustiger, maar er zit nog altijd een tendens in. Het merkteken schommelt minder, maar is nog altijd niet stabiel en het belangrijkst: het CO is lager, maar nog altijd 1,0 - 1,5 en dus te hoog...
Ik had hier echt meer van verwacht en moet nu op zoek naar het werkelijke probleem...

Iemand nog suggesties wat nu te testen?? ik las over de potmeter dat die alleen werkt tot 80 graden motor temp. Als ik hem warm los haal reageert de motor er ook totaal niet op. Dat ding testen levert dus niet zoveel meer op..
Mijn gedachtegang blijft: CO te hoog, dus verbranding niet optimaal. De brandstof voorziening lijkt op alle fronten te werken. Als betere nevel niet echt verschil maakt is er dus een ander bottleneck.
1) kan de compressie niet goed zijn?
2) wat in de ontsteking kan dit veroorzaken? veel hiervan heb ik al getest.
3) iets anders?? meer heb je voor een goede verbranding niet nodig, toch?
Reply With Quote