View Single Post
  #4  
Old 09-03-2020, 20:35
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

wel, bij het verwijderen van de carbu gisteren, zag ik iets glinsteren op de motorsteun. mijn stationair mengselschroef lag eruit. daar zal zowieso iets fout zitten.

vandaag naar het werk met de andere carbu, de choke werkt er niet op, dus het starten is moeilijk en je moet pulserend gasgeven om die draaiende te houden. ik was gisteren al een proefritje gaan doen en die reed acceptabel.

echter na het reinigen van motorruimte veel geplof en gestotter. heb toen de verdelerkap gekuisd (vocht in) en de auto ging wel goed, viel uit door gebrek aan choke.
vandaag echter miserabel, altijd stilvallen bij afremmen,schommelend rijgedrag op de autosnelweg alsof ik beetje gas meer geef, beetje minder, beetje meer, beetje minder... volgas ging die goed en gaat vlot, maar niet zoals je van een 1.3 verwacht.

dus.... ik ging de carbu vandaag wisselen, luchtfilterdoos eraf, benzineleidingen los en.... ik zie een missende vavuumslang aan de carbu onderzijde. waarschijnlijk bij een backfire af gevlogen.

even een afgedopte slang erop, en jaja, de motor draait mooi stationair. even een proefrit gedaan en had wielspin (was zo gewend geraakt vandaag dat ik altijd volgas moet vertrekken) .

ziet er goed uit, we gaan een weekje zo rijden en zien wat die doet met het verbruik. een vriend van me had ooit ook zo een golfke en die heeft hem weggedaan omdat die teveel verbruikte. dus dacht ook al dat ik de verkeerde keuze had gemaakt door de V40 weg te doen en golf 2 te gaan rijden weer (deze keer wel benzine)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote