View Single Post
  #36  
Old 02-11-2018, 12:17
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Ik heb van JM-Tuning een mail terug gehad, die konden pas vanaf volgende jaar weer inplannen verder zaten ze helemaal vol. En om ze nou een offerte te laten maken terwijl ik eigenlijk al meer naar een Zinram systeem neig is ook zonde, wil natuurlijk niemands tijd verspillen.

Bij een Golf 1 en 2 is inderdaad ruimte beperkt, heb ik zelf ook ondervonden. 2,5 inch ging er eigenlijk al niet onder zonder ook maar ergens te rammelen.

maar de originele uitlaat van een S3 is al 2,25 inch. En aangezien dat nu al als restrictie gezien wordt door tuners kan ik me niet voorstellen dat van 2,25 naar 2,5 inch gaan met een vermogenswinst van zeg 150pk veel helpt. Aan de andere kant ik ben geen expert dus wat weet ik ervan

Van Zinram kreeg ik een mailtje terug dat de 3 inch uitlaat efficient is tot 600pk. vanaf 500pk ga je merkbaar verschil voelen met de 3,5 inch uitlaat. Aangezien ik de 500pk (voorlopig) nog niet zal gaan halen zal ik dus de 3 inch bestellen. Onder de S3 is echt zeeën van ruimte voor een uitlaat, aangezien je niet loopt te kloten met een uitlaat die over de achteras heen moet (golf 1,2) of langs het schakelmechanisme hoeft. wat bij de Golf 1 en 2 echt een klote gedoe is

Wat betreft het geluid, dat is toch subjectief. En als het me niet bevalt zijn er altijd nog wel opties. Als ik meer herrie wil is het natuurlijk makkelijker dan andersom Maar wat ik gelezen heb is dat de 1.8t's vooral lawaai maken met het optrekken, niet wanneer je een constante snelheid rijd.

We zullen zien, ik weet het toch pas wanneer het eronder zit. Ik bestel eerdaags de Zinram uitlaat, zit wel 2-6 weken levertijd op. Eerst die maar eens monteren en dan kan ik me gaan oriënteren op een FMIC
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote