View Single Post
  #1  
Old 12-07-2020, 21:26
Maikel J Maikel J is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2020
Posts: 2
Default Ontsteking en kort voorstellen

oi hoi,

Ten eerste wil ik me even kort voorstellen.
Ik ben Maikel Jegerings en ben bezig om een Audi 80 motorblok van 1990 in een VW Buggy te monteren.
Alles is tot nu toe gelukt en heb de motor aan de versnellingsbak kunnen monteren door middel van een pasplaat.
Vanmiddag voor het eerst oliedruk gedraaid. Het blok wat ik heb heeft 3 ton gelopen en zeker 2 jaar stil gelegen.
Oliedruk ging goed maar ik krijg hem niet lopend.
Als ik wat benzine in de carburateur giet knalt ie wel hard uit de uitlaat zo af en toe.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Kleppendeksel eraf en de markering op de nokkenas gecontroleerd. Bij deze markering staat met een rode stip de codering: OT.
Als ik deze gelijk zet met de markering op de plastic kap dan staan de nokken van Cilinder 4 beide naar boven in een V en de nokken van cilinder 1 beide naar beneden.
Ik tel van de distributiekant naar het vliegwiel.
Mag is hieruit opmaken dat Cilinder 1 dus aan het vleigwielzijde zit?
Ik weet niet of een Audi 80 blok helemaal gelijk is aan dat van een Golf 2.
Alle onderdeelnummer die ik tot nu heb gebruikt voor onderdelen zijn zowel van Audi als van Golf 2 ( VAG)
Vandaar dat ik dit topic in deze afdeling zet 👌

Als de markering goed staat moet ik dan de markering in de onstekingrand gelijk zetten met de rotor?
Deze wijste dan naar Cilinder 1 ( distributiekant )
Volgens mij klopt dit niet maar moet ie naar cilinder 4 wijzen ( vliegwielkant ) want hiervan zijn beide kleppen dicht en staan de nokken naar boven.

Kortom.......help!

Wie kan mij een werkwijze aanwijzen hoe ik dit afstel?

alvast bedankt!!!
Reply With Quote