View Single Post
  #3  
Old 26-02-2018, 13:07
niels97 niels97 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
ik zou zeggen contactslot.
door het doordraaien voor te starten, voed je de ontsteking met een ander circuit.
als je dan de sleutel loslaat, springt die terug, ontsteking krijgt geen spanning en motor valt uit.

heb je een multimeter? meet dan op de bobine en de accu of je 12V meet met contact aan.
er is 1 draad aan bobine die rechtstreeks aan het contact hangt. de massa van de bobine wordt geschakelt


vanochtend kreeg ik de motor weer gestart, toen heeft hij 5 minuten probleemloos stationair gedraait, wel elke keer bijna doodvallen, maar dat had hij ook al voor deze problemen.
toen de motor een beetje warm werd viel hij weer uit, toen kreeg ik em weer aan met een beetje pompen met het gas.
daarna lukte dat ook niet meer.
heb zelf het vermoeden dat mijn choke klep af en toe loopt te ouwehoeren, dat hij hem ineens helemaal opengooi, en daardoor de auto onderweg uitvalt en niet makkelijk tot niet aan te krijgen is.
Toen ik hem vanochtend weer probeerde te starten viel het me op dat die klep ineens helemaal openging, terwijl hij dat daarvoor niet deed met een stationair draaiende motor.

ik zal vanavond even wat gaan meten met een multimeter.

een bevriende hobbyist dacht zelf aan een slechte massa toen ik de problemen uitlegde. is dit ook nog een mogelijkheid
Reply With Quote