View Single Post
  #57  
Old 14-03-2018, 09:29
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Als je het voor de stilstand al eens vervangen had lijkt het me inderdaad straf dat het weer stuk zou zijn. Ik zou het vet eens vernieuwen en het lager bijstellen. Kan zijn dat het gewoon bij bijgesteld moeten worden en dat je probleem opgelost is. Dat bijstellen doet echt veel op vlak van technische keuring, heb deze zomer mijn aanhangwagen met een kapotte wiellager zo ook door de keuring gekregen.

Is best vreemd dat er dan verschil op de handrem zit. Is er toevallig nergens een beugeltje lichtjes verbogen? Als het met de stelschroeven niet opgelost geraakt en de kabel kan vrij bewegen door de buitenkabel zie ik niet direct waar aan het zou kunnen liggen.

Voor de duidelijkheid: het gaat om een wiellager VOOR, die kan je niet stellen. Nu snap ik ook waarom je zegt, half uurtje per kant. Achter is dat zeker te doen.

De handremkabel hangt er nu onder zonder dat hij ergens vast zit en zou kunnen klemmen. Nog altijd niet optimaal. Ik vermoed dat hij niet gelijk afgesteld is aan de klauw als de linker doordat hij vast zat. Ik weetniet goed of dat automatisch goed komt na een paar keer handrem aantrekken. Of moet ik handmatig wat doen...
Hoeveel zou hij überhaupt moeten remmen voor APK? veel vragen
Reply With Quote