View Single Post
  #60  
Old 18-03-2018, 22:02
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

De update van dit weekend (veel tegenslagen...):
Ik ben begonnen met de remleidingen achter. Ik heb links losgehaald, dat ging redelijk met wat zaagwerk en één koppeling die zelfs los wilde draaien. Daarna de eerste vaste leiding achter gebogen, om er na een paar bochten achter te komen dat het geleverde stuk in de set te kort was: 46.5 cm ipv de benodigde 60 cm. Mailtje naar de leverancier, dopje erin tegen het leeglekken en maar laten staan tot er wat nieuws binnenkomt, jammer.

Intussen een doorbraak met de handrem rechtsachter. Ik heb de piston wat uitgedraaid, want de klauw zat wat ruim om de blokken. Veel meer gewurm om hem terug te krijgen, maar het gevolg is dat hij rechts nu zelfs meer remt dan links... even de gulden middenweg zoeken en hij is voor de APK goed. Ik vraag me alleen af of het automatisch stellen wel werkt, want volgens mij zou je dit zo niet moeten doen...

Toen met frisse zin aan de ashoes begonnen. Wielmoer los (au), bout van de fusee los, met veel gewurm de driehoek uit de arm, bouten los en de as eronder uit...





De hoes was wel echt aan vervanging toe:



Maar wat denk je: de nieuwe hoes is voor een dunnere as... shit. Dus ook dit ligt stil totdat er weer onderdelen komen. Later verder.

Ik moet wel zeggen dat ik de remschijf wat los kan bewegen van de fusee waar hij in zit... hoort dit zo? komt dat vast te zitten als ik alles weer met 250 Nm aandraai?

Fijne week allemaal!
Reply With Quote