View Single Post
  #3  
Old 20-12-2016, 00:05
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Ik zou ff doorsparen voor een schroefsetje, al dan niet gebruikt ivm je budget. Dan kun je de rijhoogte aanpassen zoals je t hebben wilt.
Mijn ervaringen met veren icm ori dempers (let op, niet op Golf 1): H&R: stug en voorkant ging in verhouding met achter niet ver genoeg omlaag. Eibach heb ik op meerdere auto's een Pro Kit verensetje gemonteerd, vond t een perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Maar nogmaals, de mogelijkheden met een schroefset zijn eindeloos.
Denk wel aan je wielkastranden achter. et waarde van ATS Cup is dacht ik 20 of 25? Maatje van me reed er lang geleden ook mee en liep met ori wielkastranden altijd aan. Nadat hij deze had omgerold was dat verleden tijd.


Bedankt voor je reactie Niels. De reden waarom ik H&R als voorbeeld nam is juist dat op andere (amerikaanse) fora die set juist als veel comfortabeler wordt gezien icm originele veren. Het zou vergelijkbaar zijn met originele comfort, maar dan 4cm lager. Is het vaak zo dat de auto niet geheel recht ligt na gebruik van veren? Ik zal de eibach setjes ook nog eens bekijken.

Ik wilde inderdaad even de ervaringen van mensen hier naast de dingen leggen die ik eerder hoorde. Bij schoefsetjes heb je ook een ideaal bereik waarin het functioneerd en als je daar buiten afsteld schijnt het vrij stug te worden. Beide hebben dus voor en nadelen.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen?

ATS cup is voornamelijk in ET20 en ET28 geleverd. Ik heb de ET28 variant waardoor hij iets verder naar binnen zit. Ik hoop dat hij er net langs komt, maar als dat niet zo is worden de randen inderdaad omgerold.

Als ik kijk naar de goedkope schroefsetjes kom ik bij Xmaxx (310 euro) of sjaak uit (225 euro). Als je kijkt naar de verlagingsveren plus nieuwe originele dempers en deze setjes ontloopt het elkaar qua prijs niet gigantisch. Wat zouden jullie aanraden? ervan uitgaande dat rond de 300 euro de bovengrens is.
Reply With Quote