View Single Post
  #6  
Old 21-12-2016, 09:04
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
qua comfort zit je sowieso beter als je dempers gebruikt die bij je veren horen, maar onder beperkt budget denk ik dat je het met verlagingsveren en nieuwe ori dempers wel moet kunnen doen. Vergeet wel niet dat nieuwe originele dempers ook niet gratis zijn, heb het even gecheckt op de partscat van Brezan en daar zou het je 320€ kosten.


Ah, dat is toch wat duurder dan ik verwacht had. Ik zag bij bolku bijvoorbeel ook golf 1 dempers die op de originele lijken voor veel minder. Mijn opvatting dat dat een budget oplossing is, is dus fout. Ik zal morgen eens nameten of mijn auto nog helemaal waterpas staat. Er zijn al eens nieuwe dempers onder gekomen zag ik in de historie van bonnetjes die ik er bij kreeg, maar daar staat geen datum op. Aangezien die informatie gaat van 1985 tot 2014 kan dat nogal wat schelen

Als hij nog redelijk recht hangt zou ik ook eerst alleen veren kunnen kopen die goed aangeschreven worden en als het toch niet goed zit alsnog de dempers vervangen (bijvoorbeeld Bilstein B4?).

Quote:
Originally Posted by Viperwin
Een verlagingsveer zou ik altijd combineren met een schokdemper die er qua karakteristiek beter bij past, net iets sportiever is. Een setje Koni STR.T bv. is wel te vinden voor iets van €270, plus dan nog een setje veren (onder €100 moet wel iets fatsoenlijks te vinden zijn). H&R Cup Kit is iets soortgelijks, doet iets van €400 op eBay denk ik? Dan heb je alle 3 je doelen bereikt. En dat rijdt dan echt VEEL beter dan een budget schroefset met maar 1 doel (lager)


Ik begreep dat koni str.t ook niet bedoeld is voor verlaging. Of is het sportievere gedrag dat deze demper heeft wat je bedoeld? Sorry, ik ben er nog niet helemaal in thuis. Een H&R cupkit zit dan wel meteen al weer 200 euro boven een budget schroefset, maar dan zul je ongetwijfeld krijgen waar je voor betaald. Bij ebay ben ik na verhalen ook een beetje bang geworden dat je niet krijgt waar je voor betaald. Lees redelijk wat verhalen van mensen die willekeurige veren als A-merk aangeleverd krijgen e.d.

Bedankt voor jullie meningen mensen! Ik neem het allemaal mee. Als er nog meer ervaringen zijn hoor ik het graag.
Reply With Quote