View Single Post
  #9  
Old 06-01-2024, 21:28
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Bij deze een update en ineens een vraag

Ik heb wat werk gehad om aan de oude thermostaat te kunnen maar het is uiteindelijk gelukt. Oude thermostaat er uit samen met de oude pakking, nieuwe er in met de meegeleverde pakking en alles terug vast gezet. Koelvloeistof terug aangevuld en de motor gestart. Ik heb de polo enkel uit de garage gereden, gedraaid en er andersom terug in gereden. Ver was het dus zeker niet maar het was al laat en de voorbumper zit er momenteel niet op.

Motor draait zoals het hoort maar voor de zekerheid heb ik alles gecontroleerd. Ik heb vastgesteld dat het heel lichtjes zweet tussen de waterpomp en het plastic stuk wat er op gemonteerd wordt. Na afdrogen blijft het voorlopig droog.

Kan het zijn dat de nieuwe pakking zich nog moet "zetten"? Ik zag namelijk dat de oude pakking de vorm had aangenomen van de thermostaat en het plastic stuk. Verkeerd monteren is alleszins niet mogelijk en beide pakkingen hebben dezelfde diameter dus dat is het probleem niet. Er is wel een spatie van ongeveer 1mm tussen het plastic stuk en de waterpomp maar dat was voor ik er aan werkte ook al.

Iemand raad? Rijd ik er een lange toer mee en kijk ik dan opnieuw? Monteer ik de oude pakking terug?

Alvast bedankt!
Reply With Quote