View Single Post
  #335  
Old 28-10-2020, 23:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@René dat dacht ik dus eigenlijk ook, morgen toch maar even 2 sleeves halen.

Vanavond alweer ff wat verder gegaan. De koelvloeistof lekkage is verholpen, ook weer een gevolg van een beunhaas die in het verleden aan de auto gewerkt heeft.

Waarom zou je er een nieuwe koppeling op zetten van 3 euro als je er ook gewoon kit in kunt doen







Ook nieuwe reactiestangen voor en achter




En het subframe met de nieuwe H&R stabilisatorstang, en ook voorzien van nieuwe achterste subframe rubbers van Powerflex.




En de gedeeltelijk gesmolten schakelstangen, gelukkig zijn ze nog niet door dus morgen even sleeves eromheen en dan zou het goed moeten zijn.







En het stuurhuis lag ook weer klaar bij de revisieman. Was nog best wel een karwei blijkbaar want de tandheugel was dermate beschadigd door roest dat die niet meer te redden was.

Ik had ook al een langere tijd een dood punt op het stuur (dus dat er niks gebeurde met kleine bewegingen) en dat zou dus blijkbaar kunnen komen door die roest omdat de tanden afbrokkelen en daardoor grotere ruimtes ertussenin krijgen. Ik ben benieuwd.










Maar ze hebben een andere kunnen vinden en nu is het stuurhuis weer als nieuw. Ik heb ook gelijk de pomp even mee laten testen en die was nog goed, dus daar hoef ik gelukkig geen vervangend deel voor te gaan zoeken.

Wel kreeg ik het advies om alle leidingen even schoon te maken, en het is maar beter dat ik dat advies opgevolgd heb. Overal kwam bruine roest olie uit... anyway, morgen weer verder


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote