View Single Post
  #1  
Old 11-03-2010, 21:39
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Unhappy Dynamo overleden....

Vandaag is onderweg naar mijn moeder de dynamo overleden. Tijdens het rijden ging het acculampje en olie(?) lampje branden. Toerenteller viel uit en ben dus maar gestopt en heb de anwb gebeld. Heb onder de kap gekeken en aan een kant waren de koolborstels helemaal zwart....geen goed teken lijkt me

Maar volgens de anwb was het idd de dynamo maar dat van dat olielampje kon ie niet helemaal thuisbrengen. Peil is gister voor vertrek gecheckt en bijgevuld tot maximum. En stond nu nog op max. Kan het met de dynamo en stroom tekort samenhangen?

En wat kost een dynamo nieuw of gebruikt gemiddeld? En is het makkelijk zelf te vervangen zonder bijzonder gereedschap?

Gaat om een AAZ TD motor en de dynamo is er 1 van 70A (staat op de dynamo) De multiriem is overigens nog geen 5000 km oud.

Was weer een rit van 750 km met hindernissen deze keer. Eerst een lekke band gekregen met 160 op de linkerbaan. Koste me een nieuwe winterband en nu dit weer....en eind van de maand de gloeispiralen nog. Waar houdt het op? Zucht......
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote