View Single Post
  #12  
Old 23-10-2018, 15:02
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zoals Roy het beschrijft zo zit het bij mijn Golf 1 ook. Maar had ik je al verteld via WhatsApp.

Er schoot mij nog wat binnen, destijds voor mijn G60 (PG/02A) project laat model golf 1 cabrio assen gekocht. Laat model wil zeggen direct met 100mm kineten.
De set die ik tweedehands gekocht, leek wel onder water te hebben gelegen (bij wijze van spreken). Ik vertrouwde het in ieder geval niet en heb toen alles uit elkaar gehaald en ook wat kineten vervangen.

Bij mij zat er niks strak opgesloten. Wat ik me wel herinner is dat ik in het begin een schrapend geluid had. Bleek dat de kop van de buitenste homokineet raakte aan de binnenkant van het fusee. Mijn fusees waren origineel dus van een '82 er en bleek van een laat model cabrio fusee toch net wat anders te zijn.
Ik heb dit opgelost door een randje van de kop te vijlen, dremelen. Had geen draaibank er moest overigens ook niet veel af.. Heb toen zelfs nog laat model cabrio fusees gekocht dus nooit gemonteerd..

Anyway geen bijdrage in het strak opgelosten zitten van de assen maar wel een schrapend geluid. Volgens mij had ik toen zelfs het idee dat het uit de bak kwam.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote