View Single Post
  #5  
Old 11-04-2007, 11:40
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Ik denk persoonlijk dat je bij een lage druk misschien nog wel niets aan de compressie hoeft te doen. Ik weet niet hoe oud je blok is, maar als hij al wat ouder is, is de compressie ook wat minder vaak. Zou m even meten, normaal heeft GTI 1:10 dacht ik?
Denk dat je carterdruk ook wel mee valt...Als je het voor mekaar hebt zie je het vanzelf wel. Of er moet nu iemand met ervaringen daarmee zijn?
Weet niet of de lage druk zo handig is, de compressor slokt zelf ook vermogen op. Je wint dus niet zoveel vermogen, maar je brandstofverbruik stijgt wel weer. Maar dat moet je zelf weten.

Intercooler heb je ook niet nodig, ontsteking moet je wat later zetten, met een beetje geluk kan je originele luchtweger ook blijven zitten, maar dat weet ik zo niet.

Edit: Gokje hoor...maar kan je niet bij de compressor specs zien hoeveel druk hij bij een bepaald toerental maakt? Daar wil je dan niet boven komen en kun je uitgaan van het feit dat de krukas het toerental van je motor is, je weet dan weer de omtrek van de poelie en zo hoeveel de riem verplaatst bij 1 omwenteling... Heb zelf niets uitgerekend nu, maar misschien kan je wel de poelie van de krukas pas maken, draait hij precies hetzelfde als je motor, dus iets van 5-6000 toeren. Of ik lul uit mn nek nu, leek me alleen logisch zo
Reply With Quote