View Single Post
  #9  
Old 17-10-2011, 16:09
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Hoi Kenny en anderen,

Heb vanmorgen gelijk de bougies eens losgemaakt, wat ik al dacht, best wel zwart en nat. Daarna heb ik de luchtfilterbak eraf gehaald en naar de choke gekeken, er was helemaal geen spleet te zien, terwijl ik hem had afgesteld op 4 mm ongeveer. Toen ook dat slakkenhuis er maar eens afgehaald, er zit onder de veer een verwarmingselement, deze is ok, maar waar dient deze voor? Veer bleek in orde en goed gemonteerd. Toch de vraagbaak er maar eens bij gepakt en volgens de daar beschreven methode de chokeklepspleet afgesteld, via het inbusboutje dat daar dus inzit. Het slakkenhuis gelijk gezet met de markering op de automatische choke en warempel, choken ging prima en ging er in tegenstelling tot de vorige keer dat ik het stelde vloeiend weer af. Daarna prima lopen. Echter als de motor al warm is en ik wil starten, slaat hij niet gelijk aan. Na wat aandringen en flink gassen gaat hij.

Omdat de bougies er lang niet nieuw uitzagen even nieuwe gehaald, de man bij de Cartal zei dat er nieuwe typenummers waren, dus heb nu +1 bougies, thuis bleek dit de WR7DC van Bosch te zijn, maar goed. Alles beter dan versleten Champion N9YC lijkt me...

Kenny, ik heb zelf sinds kort een handgeschakelde, ook eerste auto, maar rijdt tot nu toe ongeveer 1:11 a 1:12, dus dat is ook al niet echt zuinig. Ben zelf ook van plan om een keer naar 5 bak om te bouwen, zie andere thread van je.
Op de snelweg heb ik al gauw 4000 toeren.

Morgen ben ik er even niet, maar als ik hem weer start 's ochtends in de mist, laat ik je even weten of dit het opgelost heeft. Wat betreft het missen van een cilinder dan...
Reply With Quote