Thread: Passat 35i tdi
View Single Post
  #1  
Old 21-05-2013, 09:05
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default Passat 35i tdi

Aangezien het onbedoeld toch weer een beetje uit de hand begint te lopen maak ik toch maar even een topicje aan

Een maandje of 3 terug heb ik de corrado g60 verkocht aan een Belg omdat ik te veel km maakte voor zo'n benzineslurpend monster en omdat ik iets zuinigers op het oog had.
Het is uiteindelijk de welbekende feinstaubterrorist geworden.
Voor de mensen die hem niet kennen, het is een passat 35i td uitgerust met een 110pk afn tdi en complete techniek uit een '99er seat cordoba.
De wagen is een paar jaar terug onder handen genomen door vvt en had 167pk en 390nm

Toen ik de wagen kocht zag hij er vrij smerig en redelijk afgeleefd uit. Ook de schroefset had zijn beste tijd gehad.
Dus na een flinke poetsbeurt, nieuwe schroefset en zwarte Treser achterlichten stond hij er zo bij:




Verder het interieur voorzien van een lederen armsteun voorin in het zelfde kleur leder en goed schoongemaakt.
Later ook us-lights geïnstalleerd...




Aangezien ik altijd iets gehad heb tegen nepwielen ben ik gaan rondzoeken naar iets anders, uiteindelijk uitgekomen op een setje Porsche 911 twists. Ze zien uit als Boxster wielen maar de achterste zijn nu 9j ipv 8,5. Daarna voorzien van nieuwe Falken 195-40-17 op de vooras en 215-35-17 op de achteras.




De set vervolgens hoogglans zwart laten poedercoaten door Richard




Bij H&R adapters besteld van 25mm op de vooras en 45mm op de achteras Ze moesten zo ver mogelijk naar buiten komen op de achteras namelijk!







Tight fit! Mis inmiddels de helft van de belettering op de banden




Naar de bandenboer om uit te lijnen... Ook nog even rode 20 jahre striping aangebracht




Vlak voor Wörthersee nog een setje zwarte Hella DE kunnen scoren thanks to Kenny
Daarna opweg naar Wörthersee met de vriendengroep.
Foto van na het wassen bij ons hotel:




@Faak am See




De diesel had prima gelopen tot ik op de terugweg een plof hoorde gevolgd door een rookwolk....turbo aan gort
Vervolgens ANWB gebeld om de wagen af te slepen....




Onder het motto als we het doen dan doen we het goed een BV43 turbo besteld van een 170pk A4 tdi
Afgelopen week geplaatst...




Dezelfde week nog naar de testbank voor afstelling en een nieuwe chip




Toen kwamen we al direct het eerste probleem tegen. Er zat de nog een originele 250kpa mapsensor in waardoor we de wagen niet goed hebben kunnen afstellen. Uiteindelijk kregen we hem op 154pk en iets van 350nm zonder dat de mapsensor roet in het eten gooide
Ook kwamen we erachter dat er helemaal geen raceverstuivers meer in zaten terwijl hij dat wel ooit gehad heeft daarom verwacht ik ook dat de dieselpomp nog origineel is. Reden genoeg om een 300kpa mapsensor te bestellen, 12mm plunjer voor de pomp en raceverstuivers
Dus zogauw het spul binnen is terug naar de testbank!
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote