Thread: Golf 2 Jappie86
View Single Post
  #1  
Old 23-04-2012, 19:58
jappie86 jappie86 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 723
Default Golf 2 Jappie86

Eindelijk eens een topic openen want hij is bijna ''af''.

Nou een maand of 6 geleden heb ook ik een golfje 2 gekocht als project auto om een beetje mee aan te prullen. het is toen een 1.3i manhattan geworden met 120.000 originele km's.

de plannen zijn:
andere kleur rollen,
dikke wielen,
laag,
verders lekker basic houden.










eenmaal begonnen met alles demonteren bleek al snel dat hij in erg originele en goed ondehouden staat was.
ik heb technisch alleen maar 2 homokineten hoeven te vervangen.
zelfs onder de spatbordverbreders zat zo goed als geen roest, op een paar kleine stukjes vliegroest na dan.







toen begon vervolgens het schuren.




veel meer boeiende foto's heb ik daar niet van.

toen na een tijdje een setje leuke wielen op de kop weten te tikken.




alleen waren ze met 8,5j et25 iets te breed voor de voorkant. dus daar zijn andere randen en nieuwe boutjes voor onderweg. aan de achterkant krijg ik het denk ik wel passend maar ook daar zijn nieuwe randen en boutjes voor onderweg.







maar voor de wielen heb ik wel de wielkasten aangepast met het meest veelzijdige stuk gereedschap.




en tevens ook nog de wielen gedemonteerd.




toen was het dan eindelijk zover: KLEUR!




nadat de verf min of meer droog was gelijk begonnen met opbouwen en binnen 1,5 dag begon het weer op een auto te lijken die ooit nog op de weg gaat komen.




Nieuw dakraampje uit de 80's. lag nog ergens in de weg bij de webasto op zolder en was toevallig exact dezelfde als het raampje wat erin zat en wat lek was.






inmiddels heeft mijn broer mathieu de wielkastranden er weer op gepopt en gekit en heb ik samen met joostvw de schroefset gemonteerd.
volgende week even kijken of ik hem apk kan laten keuren en dan is het wachten op de onderdelen voor de velgen.

zo... dan zijn we in 1 keer weer bij met het project topic
Reply With Quote