View Single Post
  #3  
Old 21-10-2017, 14:03
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Ik wilde iets gaan schrijven over afdraaien van het vliegwiel en zo, en toen bedacht ik:

Je hebt zeker een 020 versnellingsbak he? Daar weet ik niet van hoe het precies in elkaar steekt.

Als je er geld voor over hebt, kun je een 02A verbouwen.. 228mm koppleingsplaat vs 200 of zelfs 180 ? geen idee wat zo een 020 heeft.
Er zijn betaalbare 400+ Nm koppelingen voor het bij 02A horend vliegwiel, daar zul je niet gauw ergens last van hebben


Hey! bedankt voor je snelle respons.

Kijk, het blok zit in een Golf 2.
Ik heb de originele 4T versnellingsbak van de Golf 2 gebruikt op het AAZ motorblok. zodat ik mijn koppelingskabel kan behouden.
Ik had hier een CHD bak liggen die met deze motor meegeleverd was, maar die is te kort, en moest dan speciaal 100mm cardanassen kopen, want die heb ik niet.

Dus heb ik via autodoc, een goede dure Sachs gekocht die bij het motorblok hoort, dus er stond 75pk in die lijst. Die koppeling is ook geschikt voor andere modellen tot 90 of 112pk als ik mij niet vergis.
Is een 210mmx24 koppeling.

Dat vind ik dus spijtig dat die het extra koppel niet op de weg kan zetten, want ik heb er nog niet eens een front mount intercooler op om extra vermogen te creƫren. Dat was ik in de toekomst van plan.
Ik ben hem in aan het rijden, blok heeft enkele jaren stil gestaan.

Als ik er een TDI bak in moet zetten met TDI koppeling, dan moet ik ook de pedalenbox veranderen neem ik aan?
Reply With Quote