View Single Post
  #15  
Old 13-05-2018, 14:38
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@René dat ga ik dan ook maar eens proberen!


@ ar1g3 die uitlaatspruitstuk pakking vervangen is echt ontzettend veel werk want je kunt er zeg maar al moeilijk bij, en helemaal als het eraf moet want om alleen de downpipe eruit te krijgen moet het subframe er al onderuit volgens mij, plus dat de turbo er ook nog eens compleet af moet om bij de boutjes van het spruitstuk te komen. wat ik wel kan doen is met een spiegel en een lampje kijk of er rondom het spruitstuk ergens een lek zit, dat moet opzich wel te doen zijn.

De fueltrims was ook echt even iets wat ik niet helemaal begreep. Als je ze op langere termijn bekijkt gaat het gewoon goed, maar de computer geeft vervolgens met loggen continu aan dat het mengsel te arm is en hij meer benzine nodig heeft.

Als ik het goed onthouden heb is de Additieve trim de korte termijn trim en die andere op langere termijn. maar ik zal over een aantal weken nog wel eens kijken wat hij dan aangeeft.

Het zou inderdaad aan die chip kunnen liggen alleen het vreemde is dat de auto het wel (voordat ik die eerste slang vervangen had) altijd goed deed. Toen piekte de auto altijd op 1,3bar en die hielt hij ook vast tot zeg 5000 toeren en daarna begon het terug te zakken. En dat was op het moment dat die Rode slang nog stuk was, een van de blauwe Forge slangen zat een gaatje in, ik had een aantal vacuümlekken, de carter ventilatie gescheurd was en het secundaire luchtsysteem nog niet afgedopt was. Ik denk dat het een safe bet is als ik dat verantwoordelijk houd voor die missende 1/1,5 bar aan druk verlies. Dus voor ik ook maar iets vervangen had zou de turbo in principe gewoon netjes op 1,4 bar gedraaid moeten hebben

Ik vind het erg vreemd dat als je dan alle slangen sensoren etc. gaat vervangen omdat ze duidelijk kapot zijn de auto het daar ineens slechter van gaat doen.

ik baal er ook erg van dat ik totaal nul historie heb van het chippen, het enige wat ik weet is dat hij in Duitsland gechipt is en dat is al voor 2006 geweest want toen is de auto naar Nederland gekomen. Ik weet dus ook niet of het een af fabriek ABT tuning is geweest ofzo. Dat zou al wat meer duidelijkheid brengen aangezien ABT schijnbaar heel veel slechte tune programma's heeft gemaakt voor de 1.8t. Als ik Autohaas bel dan komt er niets naar boven maarja hun zeggen ook dat als het lang geleden is het er sowieso niet meer tussen zal staan.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote